Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nybadad med en badbomb som gjorde att det såg ut som jag badade i vinbärssaft, tvättat håret och alla fyrfotingar utfodrade. Orkar inte leta efter ortosen men tror den är i sängen bland alla lakan och täcken. Nu lite filmtajm innan jag släcker för natten. Jobbar em i morgon så lite sovmorgon(?) innan stallet och kvällspasset. Har bara jobbar två dagar veckan som var, ganska lagomt om du frågar mig. :up:

Nu sova.
Följde med barnet till affären
Vi har ju en To Go butik så man kan handla dygnet runt.
Skönt när man inte mår bra att kunna handla utan folk

Hemskans trött idag. Sov okej antal timmar på natten, gick upp, svalde lite tabletter, åt frukost och sen somnade jag om i två timmar. Nu är jag typ bakis. 😅

Imorgon är det återbesök hos kirurgen. Jag hoppas det ser bra ut, har inte energi med krångel. Men är det krångel så är det ju bara att göra vad som nu måste göras.

Återigen har jag ingen som hämtar de stackars hönorna! Jag blir så himla trött, jag fixar och donar och lovar och sedan händer något annat som prioriteras och jag får stå där som en idiot och be om ursäkt till folk som verkligen försökt hjälpa till och anpassa sig. :(
Kan inte ens skylla på kollegorna, de gör vad de kan... Men jag blir så himla frustrerad! Det är verkligen dags för mig att ta tag i att uppdatera körkortet, för man blir så fruktansvärt fast utan bil här.

Nåja. Tjejen som har hönorna nu är jättegullig och de är i mycket goda händer, så nu försöker jag hitta mer pålitlig skjuts utanför jobbet.

Alltså starten på det här året.. skulle åka iväg och lösa några ärenden (med sonen i tryggt förvar i bilen, så att ingen får för sig att jag släpar in honom i affär med vattkoppor..).
Hinner bara några hundra meter hemifrån innan jag undrar vad som låter. Jodå, punka. Var bara att vända och sakta rulla hem, släpa fram grejer och byta däck.

Så less nu…

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 193
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 266
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 839
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
672
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka