Vad gör vi? Del CCVIII

På väg till Falköping för att hälsa på svärmor. Och hämta min nya fina växthylla :up: ska köpa lite belysning också så blir förodlingarna glada. Och förmodligen grannen med, insåg igår att lampan jag har nu lyser rätt starkt rakt för deras sovrumsfönster :angel: de har inte sagt nåt så det är nog ingen fara. Men de undrar nog vad jag håller på med. Får ge dem lite tomater i sommar som plåster på såren.

Men vad då? Vad skall jag göra då? Det är det jag tycker är roligt. Ge mig tips. Jag har ingen annan idé.
Fast det tar lika lång tid att laga riktigt små satser av alla roliga grejor, så att du kan slippa kasta mängder av mat. Det är till och med svårare med vissa rätter/bakverk, så det kan man göra som årets utmaning.

Dina släktingar har exakt zip, zero och noll med det hela att göra. Ditt val. Men synd att förbruka resurser som går till spillo, så den delen är ju värd att trimma. Som med allt annat, balansera ekvationen in och ut.

Fast det tar lika lång tid att laga riktigt små satser av alla roliga grejor, så att du kan slippa kasta mängder av mat. Det är till och med svårare med vissa rätter/bakverk, så det kan man göra som årets utmaning.

Dina släktingar har exakt zip, zero och noll med det hela att göra. Ditt val. Men synd att förbruka resurser som går till spillo, så den delen är ju värd att trimma. Som med allt annat, balansera ekvationen in och ut.
Eller varför inte utmana sig själv och baka RIKTIGT komplicerade tårtor? Det kan ta timmar att t.ex. göra fina dekorationer av marsipan. För mig låter det mest som om @Krålus har någon slags löpande-band-bakning (och matlagning) på gång i sitt kök.

Fult om andra? Det är ett forum där många hängt länge. Att det reageras, inte tycks lika är väl inte konstigt? Även om det minskat rejält med sådana inlägg med åren. Förmodligen för att inlägg tas bort( min teori).

Jag höjde själv på ögonbrynen när jag läste om lite kartonger och så i inlägg. Får en att inse hur olika man är.
Jag funderar fortfarande på vem du var i ett tidigare liv

Filip Jers på munspel var bra igår
20250201_193937.webp

Kollar på youtube och dricker förmiddagskaffe. Videon handlar om massor av prylar som ska vara bra för att underlätta hemma.. så mycket skit som produceras! Typ en pryl som ska vara i kylen för att få det att lukta bättre. Varför inte bara städa eller hålla koll på saker så att de inte ruttnar?
Ja det där har jag aldrig fattat! Kylen luktar ju ingenting så länge det som är där i är fräscht och tätt förslutet.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 762
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 546
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 379
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 096
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka