Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag gjort ett arbete som, enligt min befattningsbeskrivning är mitt ansvarsområde, men som annan medarbetare (ej chef) hindrat mig ifrån sedan min tjänst gjordes om för över ett år sedan. Nu gjorde jag det, och eftersom jag är mån om gott samarbete så skickade jag över det för att ta in synpunkter. Har inte fått svar på hela dagen 😅

Sitter i soffan med Marodören och peppar inför en sväng med honom i vagnen. Är sååååå trött på att han inte kan somna i sin säng eller ens inne vid andra tillfällen än när han ska sova för natten. I natt vaknade han av hostan från helvetet och kunde inte somna om men nu är han trötttrött så nu dags för en sväng i vagnen. Håll tummarna för att han somnar snabbt.
Vi kom på att efter input från förskolan och lite huvudkli att kolla upp eventuella biverkningar på Marodörens astmamedicin. Sure thing: sömnsvårigheter och personlighetsförändringar är båda två biverkningar. Så imorgon ska jag ringa vårdcentralen och se om vi kan få en annan medicin.

Vi kom på att efter input från förskolan och lite huvudkli att kolla upp eventuella biverkningar på Marodörens astmamedicin. Sure thing: sömnsvårigheter och personlighetsförändringar är båda två biverkningar. Så imorgon ska jag ringa vårdcentralen och se om vi kan få en annan medicin.
Oj, så hemskt att ge ett barn en medicin med så svåra biverkningar, vad heter medicinen?

Puh! Imorgon ska vi defintivt hämta höns. Jag har tagit förmiddagen ledigt och en ung stjärna från mitt gym ska chaufföra mig och damerna på sin respektive lediga dag. Jag har lovat betalning medelst frukost på vägen eftersom han vägrar bensinpengar.
Han kommer ut och hänger med mig och fasanerna ibland och ger en hopp om framtiden! <3

Bilens hjulhus är svetsade. Nu återstår den vassa stänkskärmen. Fanns ingen fin skärm på skroten här så nu diskuteras det om det fungerar med en gummilist. Pappa ska kolla med besiktningen vad de kräver. Gick ändå smidigare än vad jag vågat hoppats på.

Sett säsongsstarten av Över Atlanten. Älskert!

Sitter nere i stugan och jobbar ett par dagar. Dels för att det är mysigt men också för att få hjälp att få ner tempot och stressen lite. Tempot gick ner, men inte stressen. Hjälpte inte att få ett ärende som var superbrådskande och väldigt oklart formulerat, plus att jag behöver hjälp från en annan avdelning (men jag får skulden om vi inte blir klara i tid 😢) 👎

Nya tag imorgon! Hoppas på lite bättre sömn i natt med 🤞

Hundarna är väldigt nöjda med att jag sitter i soffan och jobbar dock. Humla ligger nära nästan hela tiden och tycker jag ska klappa på henne ❤️

Så starkt av dig! Även om du som medryttare inte kan ändra hästens situation så är det ju ändå inget du (låter det som) kan stå för, och då kan du inte göra så mycket annat än att tacka nej.
Tack! :heart Nej precis, det är som jag sa till min man inte ett hästliv jag vill vara del av. Jag har dessutom varit tydlig med att jag letar efter en lugn och trygg häst och vågar inte riktigt lita på att en häst som bara får gå i hagen ibland och aldrig rids ut (ägaren sa uttryckligen "jag har aldrig ridit ut på honom men tänkte börja snart", och hon har haft honom i 4 år...) mår tillräckligt bra eller får tillräckligt många av sina behov tillgodosedda för att vara just lugn och sansad, för att inte tala om glad och tillfreds! Känns inte heller som en ägare jag skulle komma överens med i längden, om hon tycker att det där är ett helt okej sätt att hålla en häst på.

Jag sitter och väntar på att en omgång chocolate chip cookies ska bli klara i ugnen och konstaterar att det var alldeles för länge sedan jag bakade! När de är färdiga ska jag ta mig ut i regnet och inhandla något gott till middag, lutar mot sushi. Maken är iväg på jobbresa så jag har ett par mysiga "me, myself and I"-dagar att se fram emot :)

Har frusit och varit trött i snart en vecka. Orkar knappt hålla mig vaken.

Idag visade termometern lätt feber. Jaha bara att kontkta njur imorgon. Väldigt glad att personalen på njur och min läkare är så fantastiska. Läkaren tjatar på mig att faktiskt ringa när jag är sämre. :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 194
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 273
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 847
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
681
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka