Vilket är ert favoritgodis?

saltakatten

Trådstartare
Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner därute, som också tycker att det är skönt att prata om barnsliga och lättsamma saker ibland. 🙈

Om det finns det så hoppas jag att ni vill dela med er av era favoriter! 🍭 🍬 🍫

Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner därute, som också tycker att det är skönt att prata om barnsliga och lättsamma saker ibland. 🙈

Om det finns det så hoppas jag att ni vill dela med er av era favoriter! 🍭 🍬 🍫

Salta katten 🤣. Åtminstone när jag varit sjuk och haft obefintlig aptit. Då har salta katten (tablettaskversionen) ändå gått att äta.

Blå och vita lakritskuddar

Mina är choklad ibland och Bubs alltid. Även lakritsbåtar.
Banana_Bubs.webp

Jag är lite av en periodare när det kommer till godis. I bland är det bara choklad som gäller, sedan kanske saltlakrits, eller jelly beans eller något annat.

Vad som alltid går hem är blandat lösgodis :D Men det måste vara dottern eller jag som plockar. Mannen kan ju inte alls (eller så väljer han med flit de mindre goda sorterna som han får ha för sig själv ;) )

Losgodis. Sega rattor och ormar, svarta grodor och grona grodor, hallon och salta skallar och sa manga fler losgodis grejor. Salta, sota, och sura ... allt ar sa himla gott och jag ar sa avis pa er som har det. Fore pandemin hade IKEA en godis vagg med alla de godaste godisarna och jag var dar 4-5 ganger om aret for att kopa godis och vissa matprodukter, men sedan slutade IKEA med godiset, och sedan med det mesta som var intressant i matprodukter.
IKEA's kottbullar ar inte battre eller samre an Walmart's, smaken ar mycket lika sa jag kan lika garna kopa kottbullar pa Walmart for halva priset och betydligt narmare, det enda jag nu kan kopa pa IKEA som ar intressant och "typiskt Svenskt" som jag inte kan fa tag pa i min lilla stad ar Kalle's Kaviar och Svensk Senap ... men vi har sa oerhort manga goda senaper att det ar enklare att bestalla Kalle's och slippa kora till IKEA.

Länge var det Fizzypop men nu har jag nog ingen favorit längre. Är en sån himla humörmänniska. Enda självklara är jordgubbssnören på Gotlandsfärjan. Behövde jag äta just nu hade jag nog valt de Bubs Enya la ut bild på.

Oh ... och numera har IKEA i Portland en del godispasar ... det finns ett tiotal olika, men det mesta i dem har cola smak. Jag gillar inte cola i nagon form. Alls. Jag tror det finns en sort helt utan cola smak pa godisarna, och da gillar jag inte consistencen. Maken bestallde sa till jul fick jag tva pasar Ahlgren's bilar och fran ena sonen fick jag en pase Turkisk Peppar. YUM:d

Jag är lite av en periodare när det kommer till godis. I bland är det bara choklad som gäller, sedan kanske saltlakrits, eller jelly beans eller något annat.

Vad som alltid går hem är blandat lösgodis :D Men det måste vara dottern eller jag som plockar. Mannen kan ju inte alls (eller så väljer han med flit de mindre goda sorterna som han får ha för sig själv ;) )
Jag håller verkligen med om att det är noga vem som plockar ihop godiset. 😄 Jag litar inte på någon när det kommer till att välja godis. 😄 Det värsta är om pappa får välja, för risken är att han väljer engelsk konfektyr.

Alltså det finns ju så himla mycket gott!! Ibland äter jag "kemikaliegodis/ barngodis" (vissa som jag föredrar framför andra tex ferraribilar, vattenmelon osv.) som sambon kallar det 😆 och werthers original är ju sååå gott! Men framförallt älskar jag choklad och lakrits (även om jag håller igen eftersom det ju kan vara farligt i större mängder- nåväl godis ska ju ändå ätas i måttliga mängder höm höm) !! Och då framförallt Geisha och marabou popcorn och Haupts ultraviolett och bubs hallon/lakritsskallar. Draumur! Nordiskt lakritskök med syrlig blåbär! men som sagt- finns såååå många goda! Och jag plockar också gärna lösgodis och blandar 😋

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 986
Senast: Raderad medlem 149639
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 225
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 005
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 601
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol