Vilket är ert favoritgodis?

0FQwswu.jpeg

WVubZPO.jpeg

:love:

1000006623.webp

Mina favoriter! Kallas också salta mandlar ibland.
Det måste vara denna sorten, finns en variant som inte alls är lika god.
Gillar de flesta kombinationer av kola och salt. Fanns förut ett godis som hette CD-kola (eller liknande) som var riktigt goda.

Senast ändrad:
I höstas besökte jag Linköping. Då passade jag på att ta en stärkande promenad längs Göta kanal från Bergs slussar till Ljungsbro, där Cloetta har sin fabrik. Center är en favorit, så jag råkade köpa med mig en burk på 2,2 kg.

Kassörskan tipsade alla om nyheten Gott & blandat med äkta frukt, och den var mycket god. Jag är måttligt förtjust i allehanda socker- och kemikalieblandningar, men detta var något helt annat, som jag nu köper ibland.

IMG_6576.webp

I höstas besökte jag Linköping. Då passade jag på att ta en stärkande promenad längs Göta kanal från Bergs slussar till Ljungsbro, där Cloetta har sin fabrik. Center är en favorit, så jag råkade köpa med mig en burk på 2,2 kg.

Kassörskan tipsade alla om nyheten Gott & blandat med äkta frukt, och den var mycket god. Jag är måttligt förtjust i allehanda socker- och kemikalieblandningar, men detta var något helt annat, som jag nu köper ibland.

Visa bifogad fil 160333
Jag gav min sådan oöppnad till sonen, vi var rörande överens om att godis ska vara sött och inte sockerfri för är man , vi i alla fall, sugna på godis hjälper det inte att äta något som är sockerfritt, det stillar inte godissuget på samma vis. :D Så bra att det finns men vi för vår del väljer hellre att äta mindre godis än sockerfritt :)

Losgodis. Sega rattor och ormar, svarta grodor och grona grodor, hallon och salta skallar och sa manga fler losgodis grejor. Salta, sota, och sura ... allt ar sa himla gott och jag ar sa avis pa er som har det. Fore pandemin hade IKEA en godis vagg med alla de godaste godisarna och jag var dar 4-5 ganger om aret for att kopa godis och vissa matprodukter, men sedan slutade IKEA med godiset, och sedan med det mesta som var intressant i matprodukter.
IKEA's kottbullar ar inte battre eller samre an Walmart's, smaken ar mycket lika sa jag kan lika garna kopa kottbullar pa Walmart for halva priset och betydligt narmare, det enda jag nu kan kopa pa IKEA som ar intressant och "typiskt Svenskt" som jag inte kan fa tag pa i min lilla stad ar Kalle's Kaviar och Svensk Senap ... men vi har sa oerhort manga goda senaper att det ar enklare att bestalla Kalle's och slippa kora till IKEA.
Vilken bra smak du har! 🥰 De svarta sega råttorna och de svarta grodorna är nästan oslagbara. 😍 Men gud vad trist med IKEA. 😔 Har du nån "här hemma" som kan skicka ett paket med godsaker ibland?

Länge var det Fizzypop men nu har jag nog ingen favorit längre. Är en sån himla humörmänniska. Enda självklara är jordgubbssnören på Gotlandsfärjan. Behövde jag äta just nu hade jag nog valt de Bubs Enya la ut bild på.
Åh snörena hade jag glömt. ❤️ Det är nåt speciellt med dem, som inte liknar nåt annat godis. 🥰

Visa bifogad fil 160333

De med äkta frukt och bär är riktigt goda! Ja du Cloetta kan man ju inte gå ut ur med minst en kasse haha

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 013
Senast: Raderad medlem 149639
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 230
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 037
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 608
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10