Vilket är ert favoritgodis?

Jag gillar främst segt och/eller surt godis. På tema segt älskar jag Brio, Polly Bilar och Knatter. När det gäller surt är sura hallonshots fantastiska men jag gillar även sura jordgubbsbitar, Fizzy Pop och sura skallar.

Är också svag för mintkola, typ Minto, men det är sällan jag hittar det.

Min favorit är de små mintkulorna som är vita, ljust rosa och gröna. :love:

Men hittar nästan aldrig dem. Om det krisar får jag äta sig igenom en påse Bridgeblandning och spara dom goda kulorna till sist.
https://karamellkompaniet.se/product/mintchokladkulor/
Här köper jag mina favoriter, och dina finns också. Inte billigt, men om de inte finns inte på så många ställen kan det ju vara värt det ibland.

Min favorit är de små mintkulorna som är vita, ljust rosa och gröna. :love:

Men hittar nästan aldrig dem. Om det krisar får jag äta sig igenom en påse Bridgeblandning och spara dom goda kulorna till sist.

De är väl inte ”standardgodis” längre utan tillverkas av någon mindre producent och säljs till högt pris. Mormor brukade ha sådana hemma, när jag var barn.

Jag gillar främst segt och/eller surt godis. På tema segt älskar jag Brio, Polly Bilar och Knatter. När det gäller surt är sura hallonshots fantastiska men jag gillar även sura jordgubbsbitar, Fizzy Pop och sura skallar.

Är också svag för mintkola, typ Minto, men det är sällan jag hittar det.
Blev så imponerad att du "klarar av" sura skallar. 😄 Jag gillar verkligen smaken, men de är helt enkelt FÖR sura för mig. Och då brukar jag ändå pressa nästan två hela citroner när jag äter sprödbakad torsk. 😄

Jag är en riktig periodare när det kommer till godis, jag snöar in fullständigt på en sort i taget. Har haft perioder med allt från Toffiefee, Toblerone, Daim, Marianne och Tutti-Frutti.
Just nu äter jag nästan bara Snickers Creamy.

Älskar även Toblerone (den största), Marabou Apelsinkrokant, Ferrero Rocher, Coco, dubbelnougat, sura röda remmar, gröna grodor.

Och jag hade blivit lyckligast i världen om Marabou tagit tillbaka Brejk!! 😍😍😍

Jag gav min sådan oöppnad till sonen, vi var rörande överens om att godis ska vara sött och inte sockerfri för är man , vi i alla fall, sugna på godis hjälper det inte att äta något som är sockerfritt, det stillar inte godissuget på samma vis. :D Så bra att det finns men vi för vår del väljer hellre att äta mindre godis än sockerfritt :)

Det finns flera varianter med äkta frukt. Det var den sura jag köpte, men socker antar jag att de innehåller; jag tittade dock inte.

IMG_6582.webp

Visa bifogad fil 160330
Mina favoriter! Kallas också salta mandlar ibland.
Det måste vara denna sorten, finns en variant som inte alls är lika god.
Gillar de flesta kombinationer av kola och salt. Fanns förut ett godis som hette CD-kola (eller liknande) som var riktigt goda.
Åååååå dessa är helt underbara. 🥰 De såldes i kiosken på ridskolan när jag var liten, 3 st för en krona. 😄🥰

Haha, de är ju knappt sura alls 😆
Godis kan aldrig vara för surt 😋
Jag vet! Det sjuka är att jag håller med. Önskar att min mun inte var så känslig för surt godis, för det är så gott! När jag var liten så köpte mamma alltid sura colaflaskor (och de är ju inte ens speciellt "brutala"). Alla andra i familjen njöt av dem, medan jag höll på att bryta ihop av hur sura de var. 😄 Och så är det tyvärr fortfarande.

Det är ju perfekt! Om vi träffas nån gång så ska vi definitivt dela en påse Polly. 😄
Absolut!

I övrigt gav jag bort några kg lakrits till sonen... legat här och samlats sedan jag flyttade hit för två år sedan. Äter inte lakrits förutom lakritsbåtar och några till men salt lakrits gillar jag inte utan får jag sådant, tex i gott och blandat, så sparar jag till sonen :D

Liknande trådar

R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 013
Senast: Raderad medlem 149639
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 230
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 037
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 608
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sommarföräldrar 2024
  • Gamla trotjänare
  • Leasa eller köpa bil