Min arga lilla hund.

Vad händer när han självmant gör samma rörelse i andra sammanhang, om han hoppar upp på en stol t.ex.?
Ingenting alls om inte någon annan hund råkar stå nedanför stolen då morrar han under hoppet upp och vid landningen för att säkerställa att ingen ger sig på honom.

Jag förstår din tanke om att han har ont då jag själv tänkt den tanken miljontals gånger vid det här laget men ingenting vittnar på att han har fysiskt ont även om det naturligtvis kan vara så ändå.

Men allt jag kan se tyder på trauma och psykiskt stress.
 
Ingenting alls om inte någon annan hund råkar stå nedanför stolen då morrar han under hoppet upp och vid landningen för att säkerställa att ingen ger sig på honom.

Jag förstår din tanke om att han har ont då jag själv tänkt den tanken miljontals gånger vid det här laget men ingenting vittnar på att han har fysiskt ont även om det naturligtvis kan vara så ändå.

Men allt jag kan se tyder på trauma och psykiskt stress.
Det är ju också lite knepigt med sådana här individer. Klarar han överhuvudtaget av en normal veterinärundersökning? Jag har en vän med en väldigt rädd individ som har extremt lätt till bett. Han har troligen egentligen problem med luxerande knän. Men veterinären kommer inte i närheten av honom. Så de kan liksom inte genomföra en undersökning överhuvudtaget. Han verkar inte ha ont av det idag, så just nu får det liksom bara vara... Men en sån sak kan kosta honom livet i framtiden just för att han antagligen inte går att behandla.

Jag gissar att din kanske är liknande, men mindre extrem kanske?

Det blir superknepigt med sådana individer. Ska man utsätta dem för extremt stressande veterinärbesök? Och ska man utsätta veterinären för risken?
 

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 749
Senast: Gruvan
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 557
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 655
Senast: s957
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 224
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp