Hej igen! Det har gått ett litet tag sedan jag uppdaterade här sist.
De senaste dagarna-
Vi har varit och tränat inne på djurbutik, stadsparker, olika städer, bland både människor och hundar.
Han behöver en liten stund först, där han bara får lukta sig runt (typiskt könsmogen hane hehe). MEN, av 10 människor reagerar han kanske lite på 1, dock inte alls som innan. När han väl reagerat, spänner han sig lite, sen får han en liten godisbit, lite beröm, sen går han vidare.
Jag belönar mycket och i god tid innan han får sina ryck. Vi har mött så många människor, och ändå går han bara brevid, tittar lite på dem sen äter lite till godis. Han går oftast fot, och kopplet är (vid möten) nästan alltid slappt.
Det är sååååå härligt att träningen gett resultat, och idag har jag äntligen lite hopp om hela situationen. Det är underbart att få känna sig GLAD efter ett träningspass.
Hittils har sambon haft kopplet, medan jag skött belöning vid möten, och framsyn.
Jag vågar inte ropa hallelujah än. Men idag har jag en väldigt seriös och bra privattränare på tråden. Kommer träffa henne då och då framöver just för att känna mig säker även när jag rastar honom ensam också.