Ja det kanske är så att väldigt få faktiskt ska ha stora hundar? Att du tappar dina låter ju inte så bra men är dom inte aggressiva så är det ju egentligen inte en risk för mötande utan mer om dom råkar springa ut i trafikenBeror ju helt på hur det hanteras. Om man låter sin hund, oavsett storlek, stå och skälla och/eller stirra på en annan hund så gör man fel och andra hundägare har allt rätt att bli irriterade.
Rent krasst så säger du att väldigt få ska ha hundar över en viss storlek, för det är färre än man tror som kan hålla en större hund som plötsligt kastar sig.
Jag kan hålla mina om jag är beredd, men jag har också tappat dem när jag inte varit det. Tänker dock inte skaffa mig mindre hund för att det finns en liten risk att jag inte kan hålla dem. Hade någon av dem varit aggressiv hade jag dock inte promenerat dem ihop.
Visst kan man bli irriterad på hundar som står och skäller absolut men är det är ändå inget olagligt att en hund skäller eller gör utfall , ni med stor hund ska kunna hantera er hund oavsett vad som händer runt omkring det är erat ansvar.