Småhunds ägare

Precis.
Här finns det visserligen många småhundar som flamsar runt i flexi, men de är i alla fall inte lösa. Så länge de går i band skiter jag i vilket. Stor eller liten. Jag går bara kroken förbi dem.

De jag oftast möter som är lösa är labradorer och BC's. Labradorerna är ju "snälla" hundar så ägarna tycker det är okej att de brötar omkring, och collierna går sällan fram till andra hundar eftersom de är "lydiga" men det hindrar dem inte från att ge eye eller på andra vis provocera andra hundar.

I nästan alla fall här har det varit lösa småhundar, och jag är mest rädd för småhundarna och att dom eventuellt får lida för att ägarna tycker det är "gulligt" när deras "snälla hund" springer fram till andra.

Här har det varit en blandning av raser som attackerat. Aussies har varit värst och orsakat så mycket skada att en hund större än aussien tyvärr fick avlivas. Men även labbe, dvärgpudel och grand danois.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 243
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 863
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 527
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 094
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka