Enya
Trådstartare
Hur många gånger i tråden ska det upprepas tycker du? Och hur många gånger är det ok att vifta bort mina svar?Vet inte vad du menar med helhetslösning. Men ökad motion vid stressiga perioder kan absolut hjälpa ganska mycket.
Men som sagt, jag lägger ingen värdering i om du vill prova eller inte, säljer honom eller tar bort honom. Det valet är helt och hållet ditt. Men jag tycker ändå det är rätt oschysst att inte påpeka hur stor skillnad ordentlig motion faktisk kan göra, speciellt vid ökad stress pga andra faktorer. Adrenalin som inte "används" lagras i musklerna (om jag inte blandar ihop saker) och ger alltså långvarig stress. Vilket gör honom mindre stresstålig/känslig.
Helhetslösning, vilket trådens syfte inte ens var, är en lösning som faktiskt får honom att kunna vara ensam hemma. Jag förstår att det inte kan ges. Jag har inte ens bett om det, av just den anledningen.
Jag förstår att det är svårt att förstå, men jag orkar inte diskutera det längre Jag är färdig med att försöka förklara när det inte går att förstås.