Vad är du ensam om att göra? *confessions*

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Pilot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 210

Pilot

Trådstartare
Som trådstarten säger, vad tror du att du är ensam om att göra som ingen annan gör? (Sagt lite med glimten i ögat)
Förklarar dig eller inte!

Jag börjar;

Ibland när jag micrar och tallriken blir väldigt varm använder jag en strumpa som grytlapp.

Har fått pikat mer än en gång att jag skriver med fingret i luften. Märker det ibland själv, men det är mest min äldsta lillasyster som alltid ser det :meh: :cautious: Det är ord, namn etc som kommer i samtal eller när jag ser film/serier.

Jag misstänker att jag är ensam om att digitalisera stamböckerna och sammanföra information från olika håll. Främst är det slutmätningar på ponny som finns i tdb medan stam och annan info finns i tryckta stamböcker och/eller blå basen. Men även färg-DNA på alla individer.

Har fått pikat mer än en gång att jag skriver med fingret i luften. Märker det ibland själv, men det är mest min äldsta lillasyster som alltid ser det :meh: :cautious: Det är ord, namn etc som kommer i samtal eller när jag ser film/serier.
När jag ska stava något högt för mig själv eller någon annan gör jag likadant 😁

Jag misstänker att jag är ensam om att digitalisera stamböckerna och sammanföra information från olika håll. Främst är det slutmätningar på ponny som finns i tdb medan stam och annan info finns i tryckta stamböcker och/eller blå basen. Men även färg-DNA på alla individer.

Tyvärr, du är inte ensam. :D

Inte så intressant kanske, men kom på härom kvällen att jag kanske är ensam om detta?
Har långt hår och när jag tvättat det på kvällen så flätar jag det när jag ska sova. Flätan lägger jag sen upp på kudden när jag lagt mig ner då jag inte gillar känslan av att ha den i nacken när jag ska sova 🙈 (gäller även när jag har flätat, torrt hår och ska sova)

Jag gestikulerar väldigt mycket när jag pratar med mig själv, vilket vissa av mina kollegor finner ohejdat underhållande. Lever kvar från när jag jobbade tillsammans med döva. Jag tänker fortfarande ofta på teckenspråk.

Inte så intressant kanske, men kom på härom kvällen att jag kanske är ensam om detta?
Har långt hår och när jag tvättat det på kvällen så flätar jag det när jag ska sova. Flätan lägger jag sen upp på kudden när jag lagt mig ner då jag inte gillar känslan av att ha den i nacken när jag ska sova 🙈 (gäller även när jag har flätat, torrt hår och ska sova)
Åh.. jag gör precis samma med mitt hår :D

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 306
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
578
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 723
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 204
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?