Gör någon annan det här?

Jag sitter också ofta kvar i bilen! Ibland fånigt länge. Det är något med det där påfrestande bytet av aktivitet från att köra till att man måste göra något.
Exakt det! Ibland vill man bara vara kvar i det där mellanläget i bilen. Särskilt om jag kommer hem från ex. stallet väldigt sent, och det är mörkt eller regnar. Då är det lite extra trevligt att sitta kvar.

På tal om händer och sova. Jag Måste ha minst en hand/arm helmuppigt upprullad mot antingen kroppen, halsen eller ansiktet när jag ska sova för jag kan verkligen inte sova annars. Problemet är att hela armen envisas med att somna den också eftersom jag stryper blodtillförseln i handleden 😅 Jättesvårt att förklara, men typ såhär fast närmare kroppen och gärna båda samtidigt. Funderade på att be pojkvännen ta en bild, men jag kom fram till att jag vill nog inte se hur löjlig jag ser ut när jag gör det 😂
Visa bifogad fil 159882
Jag brukar kalla det för mina "Nosferatuhänder" när jag ibland somnar så spikrak på ryggen och med händerna ihopkrullade på det viset under hakan/över bröstet. :D Rätt ofta har jag sockerdricka i dem när jag vaknar för att de är så hårt vinklade att jag stryper blodtillförseln. Jävligt skumma vi mäniskor är...

På tal om händer och sova. Jag Måste ha minst en hand/arm helmuppigt upprullad mot antingen kroppen, halsen eller ansiktet när jag ska sova för jag kan verkligen inte sova annars. Problemet är att hela armen envisas med att somna den också eftersom jag stryper blodtillförseln i handleden 😅 Jättesvårt att förklara, men typ såhär fast närmare kroppen och gärna båda samtidigt. Funderade på att be pojkvännen ta en bild, men jag kom fram till att jag vill nog inte se hur löjlig jag ser ut när jag gör det 😂
Visa bifogad fil 159882
Inte för att förstöra det roliga, men ha ett öga på det där om händerna börjar domna riktigt illa så att du vaknar av det eller att det händer dagtid. 😬

Inte för att förstöra det roliga, men ha ett öga på det där om händerna börjar domna riktigt illa så att du vaknar av det eller att det händer dagtid. 😬
Tack för upplysningen! Men det är bara när jag ligger så och det försvinner direkt jag öppnar upp vinkeln lite så blodet kan flöda fritt några sekunder innan jag viker ihop mig igen 🙂 Däremot trodde jag att jag hade förstört min tumme genom att ha klippt alldeles för mycket med en kantig nagelsax för det tog flera månader innan domningen försvann i tummen 😬

Tack för upplysningen! Men det är bara när jag ligger så och det försvinner direkt jag öppnar upp vinkeln lite så blodet kan flöda fritt några sekunder innan jag viker ihop mig igen 🙂 Däremot trodde jag att jag hade förstört min tumme genom att ha klippt alldeles för mycket med en kantig nagelsax för det tog flera månader innan domningen försvann i tummen 😬
"Innan jag viker ihop mig igen" 🤣 Låter som en skräckfilm.

Visa bifogad fil 159882

Sover också gärna sådär! Eller vilar. Aldrig så avslappnad som med en eller båda armarna ihopkrullade 😍

Annars vet jag inte hur mycket andra gör det, men när jag börjar närma mig klar med en portion mat (kanske 5-8 tuggor kvar) så portionerar jag alltid ihop alla komponenter så att alla tuggor blir ”bra” 😅

Annars vet jag inte hur mycket andra gör det, men när jag börjar närma mig klar med en portion mat (kanske 5-8 tuggor kvar) så portionerar jag alltid ihop alla komponenter så att alla tuggor blir ”bra” 😅
Åh, min bror och jag gör lika men vi kallar det "att gå jämt upp". Om man har en potatisbit för mycket kvar så måste man ta en köttbulle till, för att det ska gå jämnt upp :p

Undrar om jag har fler saker för mig som kanske inte alla har/gör och jag inser det först när jag läser om det här :angel:

Sover också gärna sådär! Eller vilar. Aldrig så avslappnad som med en eller båda armarna ihopkrullade 😍

Jag krullar också gärna ihop armarna (eller sover på dem...) och räknar min mat 😆 Det måste finnas lika många bitar potatis och korv kvar på slutet, liksom!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter julen köpte jag årets julklapp – ett aktivitetsarmband – i julklapp till mig själv. Jag tyckte att det verkade vara en lite kul...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 928
Senast: gul_zebra
·
Hästvård Nu är det något igen... Min häst (f. 2000, ganska sparsamt tagen) har varit halt lääänge. Hon kändes lite ofräsch i juni, kollades av...
Svar
3
· Visningar
1 463
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Namnförslag till gråhunds hane?