Gör någon annan det här?

Vet inte om andra gör det, aldrig hört ngn göra samma sak men om jag snurrar mig själv 3 varv åt höger ”måste” jag snurra tillbaka 3 varv. Är ju mer en tvångstanke än en grej som att sminka före duschen😅

Jag försöker också rannsaka minnet, men jag vette sjutton om det finns något. Jag har snarare kommit underfund med att man inte är så ensam om vissa egenheter egentligen. :D Som att spara den bästa biten på en macka till sista tuggan för att den sista tuggan ska vara den godaste. Samma med kanelbullar - man jobbar sig in mot mittensnurren för att äta den sist. Detta faller dock under kanelbulle-lag.
Detta förklarar ju dock varför jag aldrig kan äta bara en macka eller en kanelbulle. :bag: Jag har satt mig själv i skiten!

Jag har fått för vana att sitta kvar i bilen innan jag går in i huset och liksom ladda för att plocka ur kassar, väcka barn, gå ut med hundar eller vad det nu vara må. Jag vill hålla kvar den där känslan jag har när jag kör bil och liksom är i ett vaacum, som om vardagslivet är på paus.
Kände mig lite konstig och lite lat :o.
Nu på sistone har jag sett memes om företeelsen, så tydligen är jag inte ensam.

När jag jobbat natt händer det även att jag sover 20 minuter i bilen innan jag orkar ta mig över gårdsplanen in i huset.

Jag kör ofta bil utan verken musik eller något annat. Ibland är det skönt att bara få sitta med sina egna tankar. Jag känner ingen annan som kör bil utan musik/radio/podd.
Jag lyssnar nästan aldrig på något då jag kör, det går helt utmärkt att bara sitta i 8 timmar, om så vill sig, med sina egna tankar 😁

Jag måste klä på mig i rätt ordning
Trosor, bh, stödstrumpor, leggings och sist klänning/tunika
Annars glömmer jag bort nåt

Jag kör ofta bil utan verken musik eller något annat. Ibland är det skönt att bara få sitta med sina egna tankar. Jag känner ingen annan som kör bil utan musik/radio/podd.
Jag är en av de där som alltid har igång musik, men det är delvis för att jag tycker det är så avkopplande att ha musik på lite högre volym och sjunga med för full hals, utan att behöva oroa mig för att störa sambo eller grannar :D

När jag inte använder händerna är mitt defaultläge knutna med tummen instoppad mellan lång- och ringfinger. Innan min man la märke till det för 20 nånting år sen hade jag inte tänkt på det.

Åh! När jag tex är ute och går och inte gör något med händerna har jag tummen mellan pek och långfingret 😁
Tummen kan ju inte bara vara helt lös liksom, måste peta in den 😅

När jag inte använder händerna är mitt defaultläge knutna med tummen instoppad mellan lång- och ringfinger. Innan min man la märke till det för 20 nånting år sen hade jag inte tänkt på det.
Jag har ofta mina händer bara knutna eller nästan knutna när jag inte gör något med dem, tex när jag ska sova och liknande.

På tal om händer och sova. Jag Måste ha minst en hand/arm helmuppigt upprullad mot antingen kroppen, halsen eller ansiktet när jag ska sova för jag kan verkligen inte sova annars. Problemet är att hela armen envisas med att somna den också eftersom jag stryper blodtillförseln i handleden 😅 Jättesvårt att förklara, men typ såhär fast närmare kroppen och gärna båda samtidigt. Funderade på att be pojkvännen ta en bild, men jag kom fram till att jag vill nog inte se hur löjlig jag ser ut när jag gör det 😂
IMG_4241.webp

Jag har fått för vana att sitta kvar i bilen innan jag går in i huset och liksom ladda för att plocka ur kassar, väcka barn, gå ut med hundar eller vad det nu vara må. Jag vill hålla kvar den där känslan jag har när jag kör bil och liksom är i ett vaacum, som om vardagslivet är på paus.
Kände mig lite konstig och lite lat :o.
Nu på sistone har jag sett memes om företeelsen, så tydligen är jag inte ensam.

När jag jobbat natt händer det även att jag sover 20 minuter i bilen innan jag orkar ta mig över gårdsplanen in i huset.
Jag sitter också ofta kvar i bilen! Ibland fånigt länge. Det är något med det där påfrestande bytet av aktivitet från att köra till att man måste göra något.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter julen köpte jag årets julklapp – ett aktivitetsarmband – i julklapp till mig själv. Jag tyckte att det verkade vara en lite kul...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 928
Senast: gul_zebra
·
Hästvård Nu är det något igen... Min häst (f. 2000, ganska sparsamt tagen) har varit halt lääänge. Hon kändes lite ofräsch i juni, kollades av...
Svar
3
· Visningar
1 463
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2
  • Rabies?