Vad är du ensam om att göra? *confessions*

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Pilot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 210
Sitter med benen i kors, oavsett om det är på golvet, på en stol, i soffan, i fåtölj, på bio.
På restaurang eller mer fancy tillställning drar jag upp minst ett ben under mig (på ett hyfsat diskret sätt). Kan helt enkelt inte sitta med båda fötterna nere på golvet. Apropå en diskussion med sonen vid middagen... Men det kan omöjligt bara vara jag.

Jag kom på en sak till: När jag ska slå av mat från en slev eller liknande (typ om jag har rört om i en gryta och vill bli av med så mycket av det som fastnat på sleven som möjligt) gör jag det nästan alltid i en takt som skapar en liten melodi. Det blir liksom aldrig tre tråkiga "bank bank bank" bara sådär, utan oftast med lite mer finess än så :D

Så tror jag nog att alla med långt hår gör?

Njae 😄 Jag snor ihop allt till en knut mitt uppe å huvudet och fäster med en sammets-scrunchie. Fixar inte att sova med flätor, jag rör mig mycket och snor ofelbart in mig i håret om det inte är uppsatt.

Sambon, som har mycket tjockare hår än jag men ungefär lika långt, sover med det helt utsläppt.

Sitter med benen i kors, oavsett om det är på golvet, på en stol, i soffan, i fåtölj, på bio.
På restaurang eller mer fancy tillställning drar jag upp minst ett ben under mig (på ett hyfsat diskret sätt). Kan helt enkelt inte sitta med båda fötterna nere på golvet. Apropå en diskussion med sonen vid middagen... Men det kan omöjligt bara vara jag.
Så har jag också varit i många år, men lyckats jobba bort det.

• Hjärta
Reactions: Nox
Jag sitter alltid med ett ben uppdraget eller i skräddarställning. När jag var på kontoret försökte jag få dem att köpa en kontorsstol där man kan sitta i skräddarställning men det fick jag inte. Nu jobbar jag hemma och sitter i soffan där jag kan ha benen som jag vill 🤩

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 306
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
578
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 723
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 204
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?