Presentation bukehund(ar) 2025!

Namn/smeknamn: Hudson aka Hud, Buddy, Prince
Ras: Tollare
Ålder: 7 år
Eventuellt arbete/hobbies/träningsintresse: Just nu hänger han mest med eftersom jag är student och inte har tillgång till bil för att åka iväg och träna. Tidigare har vi tränat det mesta; agility, rally, testat nosework och lite apportering. Borde nog egentligen lägga lite mer fokus på rallyn eftersom det är lättare att träna själv.
När vi är på mina förälrars landställe så är hans arbete att hänga ute och hålla koll på omgivningen om man frågar honom.
Bästa med just din bukehund!
Han har varit en väldigt bra första hund, jag skaffade honom när jag var tonåring och gjorde definitivt inte allt rätt. - Galet smart, känns som att han bara fattar allt. Lite av en enmanshund, vi är också väldigt lika varandra.
Han har egentligen inga stora svårigheter, testat det mesta med mig, finner sig i det mesta. Han är skön i att han aldrig har varit svår i hundmöten. Han är nog ganska bra med hundrädda, han är rätt oinresserad på ett sätt som iaf hjälpte min farmor.
Väldigt snygg och bra på att vara modell. Egentligen typ perfekt storlek, päls etc., jag hade inte ändrat någonting.
Eventuella minus även om vi vet att genomsnitts bukehunden är guld rätt igenom
Dålig på passivitet när man är ute på typ resturanger eller åker tåg. Han gör egentligen inget störande för andra, men står hela tiden och slappnar inte av.
Ibland väldigt intensiv, kan t.ex. inte vara i närheten om man badar för att han börjar skrika, samma med att se andra hundar köra agility.
Jaktinstinkt som gör att jag inte vågar ha honom lös för att jag inte litar på honom.Visa bifogad fil 164680
Så vacker 😍

OT47heh.jpeg

Alpina
Smeknamn: Pina, Pruttpina
Ras: Finsk lapphund
Ålder: 9
Träning: Hon har två rallytitlar och så har vi kört en hel del agility (bara hopplopp för hon är livrädd för balanshinder). Utställningschampion. 🏆
Bäst: En riktig klippa! Bryr sig inte om andra hundar men går ihop med alla, genomsnäll och supersmart.
Minus: Väldigt högljudd. 🙉😂

Iso (Shieras dotter)
Smeknamn: Iso fiso, skitunge
Ålder: 3
Träning: Vi har börjat med lite agility och det tycker hon är lattjo lajbans!
Bäst: Min minsting, mitt lilla NPF-barn, tredje barnet helt utan uppfostran och som gör precis det hon vill. Men det finns ingen med sån personlighet som henne. Världens gosigaste och snällaste (när hon vill), grädden på moset! 🤩
Minus: Hon äter ytskikt. 🙄

Shiera
Smeknamn: Sira, Siri, älskling
Ålder: Snart 8
Träning: Var klar för mästarklass i rally när hon var 15 mån, vi har kört en del agility och hon har nån pinne, kan väldigt många tricks men bara om det finns godis. 😂 Nordisk utställningschampion. 🏆
Bäst: Mitt allt. ❤️ Leker assistanshund och plockar upp allt jag tappar och samlar ihop matskålarna innan matdags, supergosig och har en egen kudde i sängen.
Minus: Jaktgalning, hon känner av mina känslor lite för mycket så det går inte så bra på tävlingar om jag blir nervös, kommer inte leva för alltid. 💔

Namn/smeknamn: Malte (annat i stamtavlan), kallas ofta Maltepalte, Paltnäsan, Bävern
Ras: Welsh Corgi Pembroke
Ålder: 7 år
Eventuellt arbete/hobbies/träningsintresse: Sällskaps/familjehund. Bästa promenadkompis. Vi har gått en del kurser i NW och rally, rally tyckte vi var riktigt kul men sen kom covid och sen flyttade vår instruktör. Ställt ut en del, alltid med excellent men inga titlar.
Bästa med just din bukehund! Världens snällaste och roligaste, absolut älskar sin familj men ignorerar typ resten av världens befolkning. Noll resursförsvar. Ställer med stor entusiasm upp på allt vi föreslår när det gäller promenader eller trickträning.
Eventuella minus även om vi vet att genomsnitts bukehunden är guld rätt igenom: Gillar att höra sin egen röst och larmar lite väl intensivt när någon kommer hem. Ogillar andra hanhundar. Blivit mer ljudkänslig med tiden, numera är han rädd för både fyrverkerier och avgassmällande bilar om än på en hanterbar nivå.

1743361470840.webp

Namn/smeknamn: Viculas Åysan, Åy
Ras: Australian kelpie
Ålder: Snart 5
Eventuellt arbete/hobbies/träningsintresse 😆: Godkänd i Elitspår, Specialsök 1 och uppflyttad till lydnadsklass 1 och Rally fortsättning. Är med på joggingturer, springer framför cykeln ibland och simmar på sommaren. Älskar att röra på sig på alla möjliga sätt.
Bästa med just din bukehund!: Så otroligt enkel och balanserad. Grym koncentrationsförmåga och tål alla störningar vi hittills träffat på. Följsam och lätt att ha lös. Bryr sig inte om andra hundar (så länge de beter sig hövligt). Lättbelönad. Hittills 100% frisk och skadefri.
Eventuella minus även om vi vet att genomsnitts bukehunden är guld rätt igenom 😀: Kunde ha haft lite mer egen motor för att lösa vissa utmaningar. Mattokig = Mattjuv.

Bifogade filer

• 20250119_141253.webp
    20250119_141253.webp
    487,9 KB · Visningar: 23
Namn/smeknamn: Viculas Åysan, Åy
Ras: Australian kelpie
Ålder: Snart 5
Eventuellt arbete/hobbies/träningsintresse 😆: Godkänd i Elitspår, Specialsök 1 och uppflyttad till lydnadsklass 1 och Rally fortsättning. Är med på joggingturer, springer framför cykeln ibland och simmar på sommaren. Älskar att röra på sig på alla möjliga sätt.
Bästa med just din bukehund!: Så otroligt enkel och balanserad. Grym koncentrationsförmåga och tål alla störningar vi hittills träffat på. Följsam och lätt att ha lös. Bryr sig inte om andra hundar (så länge de beter sig hövligt). Lättbelönad. Hittills 100% frisk och skadefri.
Eventuella minus även om vi vet att genomsnitts bukehunden är guld rätt igenom 😀: Kunde ha haft lite mer egen motor för att lösa vissa utmaningar. Mattokig = Mattjuv.
Jag älskar stavningen! Knycker den för framtida användning 😁

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka