Presentation bukehund(ar) 2025!

IMG_6790.webp

Namn/smeknamn
Helix (-Felix, Plutten) Mint (-Plint, Minten) Wissla (Pyssel, Tanten)
Ras Norrbottenspets och Kelpie x 2
Ålder 6, 2, 11
Eventuellt arbete/hobbies/träningsintresse
H: Jaga och springa många mil i skogen
M: Tränar och tävlar bruksspår/sök (gdk lägre klass spår), lydnad (LD Startklass) och rally (avanceradklass)
W: Pensionär men godkänd elitklass spår, tävlat lkl 2, mästarklass i rally och godkänt anlagsprov viltspår.

Bästa med just din bukehund!
Eventuella minus även om vi vet att genomsnitts bukehunden är guld rätt igenom

H: Orimligt snäll och största mysproppen. Minuset får nog bli att han kanske inte riktigt vill jaga det som hussen vill att han ska jaga.
M: Mycket balanserad kille som ger allt i träningen. Här blir minuset att han kan vara sjukt dryg på andra hundar.
W: Alltid hängt med på allt jag velat prova med ständigt viftande svans och outsinlig ork. Att hon alltid haft väl lätt till stress får bli hennes minus.

Namn/smeknamn: Zoe(4 år), Bob(snart 4 år), Tam(snart 3 år) & Twt(snart ett år)

Ras(ish) Border Collies

Eventuellt arbete/hobbies/träningsintresse:
  • Zoe älskar att lekfajtas med husse tills han skriker av smärta.
  • Bob älskar allt som går fort, och att hålla ens arm i munnen när man kliar magen.
  • Tam älskar jaktlekar med pipleksaken och att vara ensam med mig på jobb eller tur.
  • Twt älskar att kråla upp på husses ansikte och slicka på glasögonen, samt att dela med sig av leksaker.
  • Allihopa väljer jobbet med fåren och korna före allt annat.

De är mina, och det är ju trevligt... Skämt å sido.
  • Zoe har ett fantastiskt handlag med nötdjuren, de älskar och respkterar henne helt stressfritt.
  • Bob ger alltid allt, och blir (numera) aldrig ledsen.
  • Tam är så mån om att samarbeta att han glatt tar sig an det jag ber honom testa, och litar på mig när jag säger att han kan (även när han inte kan).
  • Twt är precis så fantastisk på samspel med människor som Fridolf var, och vi tappar redan hakan regelbundet för han är så grym på att få oss att förstå - och att förstå oss.

Eventuella minus även om vi vet att genomsnittsbukehunden är guld rätt igenom
  • Zoe tycker att sån där finputsträning är helt onödig kaloriförbränning. Inte jättekul som tävlingshund alla gånger...
  • Bob faller ibland tillbaka i stressen från sitt tidigare liv, och kan fortsatt bli ganska rädd när det är gubbar som skrävlar vid jobb/träning. Han lämnar inte jobbet längre, men kvaliteten går ner. Inte Bobs fel.
  • Tam har definitivt någon form av "dyslexi", vad gäller att lära sig lyssna på och förstå ord. Aldrig varit med om maken till att det är svårt att lära in kommandon och stimulikontroll!
  • Twt borde hetat "piiiiip". Enough said...

Bob i jobb:
Zoe i jobb: https://www.facebook.com/reel/1246005930138136
Zoe singlar på tävling: https://www.facebook.com/reel/398395319557434
Tam och jag delar på en tävling i Tyskland: Tam 600 m hämt och framdrivning:
Video på Twt som tvättar husse i fejset(vallningsfilmer dröjer ett tag till): https://www.facebook.com/reel/495700756803951

Namn Myra, kallas Myris
4 månader
Blandning labrador/pudel
Hennes främsta arbetsuppgift är att vara vår bästa vän, bebis...
Än är hon fantastisk och bäst i världen. Det kommer väl att ändra sig.. vi ska genom slyngelåldern.
Jag vill träna lite lydnad, spår och nose work. Men det är inte säkert att Myra vill det...
Just nu tränar vi på att gå i koppel... ett steg i taget.

* Jenny *

Bifogade filer

• IMG_20250125_093028.webp
    IMG_20250125_093028.webp
    81,2 KB · Visningar: 9
Namn/smeknamn: Mr Wilson, Willie, Willy Wonka, Wee-son

Ras(ish): Pappa Jack Russell, mamma jack russel/staffordshire bullterrier,

Ålder: 2.5år

Eventuellt arbete/hobbies/träningsintresse :
sällskapshund. Hade vi bott på fastlandet med hundklubbar runt om hade jag velat prova på flyball med honom!

Han är likom helt perfekt för mig och min parter. Fullt ös när man vill och chill när man vill. Tydlig av och på knapp (när vi är hemma).

Eventuella minus: Kan inte ha honom lös för han jagar wallabies och det har vi för många här på ön. På stranden går det dock oftast bra men brukar ha en långlina för säkerhets skull. Selektiv hörsel när det kommer till inkallning.
Han kan va dryg mot andra hanhundar

20230211_153008.webp

Namn/smeknamn: U-Xeno Xarko von Bolcanstern / Xarko
Ras: Dobermann
Ålder: Snart 1,5 år.

Eventuellt arbete/hobbies/träningsintresse:
Köra skydd, kampa, lydnad, springa jättefort.

Bästa med just din bukehund! Väldigt följsam och genuint snäll. Börjar bli riktigt fin i träning. Snäll mot både andra hundar och andra djur 😊

Eventuella minus: Extrem mammagris som inte vill vara utan mig. Vaktar för mycket och ibland fixerad på andra hundar.
1000011366.webp

Namn/smeknamn: KG, Bomullstussen, Fluffet, da Floff, Prinsessan, Voffet, Hennes Kungliga Höghet Prinsessan da Floff
Ras(ish): Bichon Frisé
Ålder: 2 år
Eventuellt arbete/hobbies/träningsintresse 😆
Rallylydnad, noswork, kantarellsök, lekpedagog till valpar, socialpedagog till arga gamla chihuahuor, gosa, mingla och sprida god stämning i världen, infiltrera en mellanstadieklass och klättra upp på höga utsiktspunkter.
Bästa med just din bukehund! Hon är lättsam, positiv och extremt miljötrygg med en bra avknapp. Hon utgår från att världen är en rolig plats full med kompisar som hon inte känner ännu men snart kommer känna.
Eventuella minus även om vi vet att genomsnitts bukehunden är guld rätt igenom 😀 Hon har tendenser till separationsångest och det vore skönt med en hund som man inte aktivt behöver stoppa från att klättra upp i knät på främlingar i kollektivtrafiken 🫣 Pälsvården!
IMG_1280.webp

Senast ändrad:
Kom på att jag glömde Bellas smeknamn. Inte så roligt, men ändå. Hon kallas oftast bara för Bella bus, men också Bella bus fladdermus pga sina lätta öron. Hon har verkligen de sötaste öronen jag har sett när de ligger ned för de ligger mer ovanpå huvudet är bredvid som de flesta öron brukar ligga
IMG_1042.webp

Namn: Prime Paws Northern Lights, Sixten, Gullet
Ras: Prazsky Krysarik
Ålder: 1,5 år
Eventuellt arbete/hobbies/träningsintresse 😆 Mest stallhund, myshund och lite utställning.
Bästa med just din bukehund! Världens sötaste😍! Älskar att han är så enkel att ha lös i stallet och att han alltid sover nära nära mig.
Eventuella minus även om vi vet att genomsnitts bukehunden är guld rätt igenom 😀 Vi har svårt att vistas runt andra hundar då min pyttedjur förvandlas till en skällande vante i vind🙄. Har varit på kurs, ringträningar, utställningar mm men det verkar lite svårt att ordna upp...
20240905_130430.webp

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka