Tar hela trion i samma presentation
Här har vi Sharlie, Ebrah och Lily.
Tre glada, energiska saluki. Sharlie och Ebrah är kullsyskon, fyller 10 år i sommar och Lily är obesläktad med det mesta i Sverige, 3 1/2 år gammal. Damerna har bott hos mig sen de var små pluttvalpar, salukipojken kom till mig förra sommaren då hans matte insjuknade och tyvärr inte klarade sig.
Vi älskar lure coursing (Ebrah är champion och har vunnit eller blivit placerad på så gott som varje tävling), och tycker att såväl rallylydnad som agility och allmän trickträning är jättekul. Jag borde verkligen ta mig ut och tävla rallylydnad med dem igen, för de har blivit otroligt duktiga! Jag åker också på utställning ibland, vid väl valda tillfällen. Men ja, framförallt älskar vi att ha en aktiv vardag med dagliga långpromenader (gärna i skog), så mycket spring och lek som möjligt... Vi älskar också att träffa vänner och att mysa tillsammans i soffan.
Bästa med Sharlie är att han är så löjligt positiv till allt, och så fruktansvärt snäll. Han bara lallar runt och viftar på svansen, och beter sig som att varje minut i livet är den bästa någonsin oavsett vad vi gör. Sådär så att jag nästan känner att han är lite korkad som är så glad, men han är en enorm glädjespridare och kan faktiskt tänka till och använda hjärnan när han vill det

Det sämsta med honom är att han är en fruktansvärt klumpig hund, stor som ett hus, kan bli lite väl "dum" (taggad) när han leker med Lily och att hans tänder är i fruktansvärt dåligt skick.
Det bästa med Ebrah är även där den otroligt positiva attityden. Hon är glad, genomsnäll, otroligt lekfull och anser att hon är drottning över universum. Hon har dock väldigt bestämda åsikter om allt, är tydlig med vad hon tycker och väldigt rolig att vara med pga detta. En smart dam som lever i sin egna värld, och alla andra ska bara vara tacksamma om de får äran att vara en del av hennes värld

Nackdelar? Hon kan vara svårtränad just för att hon så gärna går runt i sin egna värld, och så har hon problem med magen som gör att hon dricker oerhört mycket utan att vi kan reda ut vad det beror på riktigt. Hon är också rädd om sina tassar och har blivit en extrem dramaqueen hos veterinären.
Lily, hon är bara fruktansvärt rolig på alla sätt

Hon är oerhört påhittig, väldigt kommunikativ, har mycket åsikter om det mesta och är jättelätt att kommunicera med. Hon är också löjligt snabb i reaktionerna och läser snabbt av allt i omgivningen, oavsett om det handlar om att läsa av människor, andra hundar, upptäcka vilt eller se förändringar på något vis. Smart som sjutton, kan namnet på alla våra vänner och det känns inte riktigt som att jag behöver uppfostra henne, vi bara pratar om hur vi ska ha saker och ting, hon förstår så mycket av allt. Väldigt lätt att träna med, väldigt lätt att ha med i alla tänkbara situationer... Typ så. Nackdelar? Inte något värt att nämna såhär iaf. Att hon mest troligt inte kommer leva lika länge som jag? Jag vill inte vara en minut utan den här fantastiska lilla hunden.