Världscupen 2024/2025

Även om Helsingfors tydligare är mindre än Oslo så känns det här inte alls lika.. "hjärtat i halsgropen" hela rundan. Mycket jämnare rundor och inte alls i mitt tycke på/av eller ryck och slit.
Absolut trevligare ridning på denna bana. Men ser ju ut att bli väldigt många felfria också. Åtminstone tiden hade ju kunnat skruvas åt lite mer

När man fått en bom ner tycker jag man kan sluta tänka på tiden som ryttare. Är det inte bättre att kunna säga att hästen hade eventuellt tidsfel, men inte hinderfel? När man ändå vet att det inte blir omhoppning för egen del. Eller är det bara jag.

Tror vi det blir många till omhoppning som ett resultat av förra omgången i Oslo?
Jag skulle snarare säga att "man" resonerar precis tvärtom.
Har man ett ner tidigt i banan så tar de flesta chansen att vara en snabb 4-felare och bli placerad på det och då kan man också chansa lite eftersom man ändå inte går till omhoppning.

Tråkigt med rivningen för Jens, jag tyckte att han red fokuserat och balanserat idag. Och oerhörd tur att sista bommen låg kvar!

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
50 927
Senast: fio
·
Hoppning Här finns startlistan för den som är intresserad...
Svar
13
· Visningar
603
Senast: iNHALE
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsportens världscup i hoppning pågår mellan oktober och februari. SVT sänder de flesta tävlingarna. I vår guide hittar du...
Svar
0
· Visningar
264
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
1 988
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama