Världscupen 2024/2025

Jag tittade igår, och blev smått klaustrofobisk. Vilken liten arena!

Hur är det ens möjligt att de får ha tävling på nivån när publiken nästan sitter i trippelbarrerna?

Likaså gick hästarna hårt med sin extremt korta galopp och studsboll, var det närmaste jag tänkte på när de hoppade.

Jag tycker inte det var svårare än vad det kan vara, Oslo och Helsingfors brukar ju inte ha de allra vassaste startfälten heller och det var ju en del blåbär med 800 på världsrankingen.

Det var väl 7 felfria på hinder iaf och tex Hansi och Peder var ju så nära man kan komma.

Jag tycker inte det var svårare än vad det kan vara, Oslo och Helsingfors brukar ju inte ha de allra vassaste startfälten heller och det var ju en del blåbär med 800 på världsrankingen.

Det var väl 7 felfria på hinder iaf och tex Hansi och Peder var ju så nära man kan komma.
Håller med. Man såg ju tydligt att de skickligare ryttarna inte hamnade i några incidenter. Både de du nämnt och Harri S för att nämna nån mer.
De mer orutinerade och de som kanske mest rider GCT i vanliga fall där det är mer plattan i mattan får svårare när de helt plötsligt måste visa att de kan variera steglängd.

Jag tyckte det var tydlig skillnad på hästar med liten eller stor galopp, hur vissa åt upp avstånd och andra fick plats. Det är fascinerande. Gonin och Valou du lys klarade det bra, en häst som var "lätt på hovarna" vid avsaknad av bättre ord. Sen beror det nog också på piloten vad det blir av banan.

Publiken satt nästan i hindrena, ja. 😅

Här: https://www.longinestiming.com/eque...ational-horse-show-helsinki/startlist_09.html

Amanda Landeblad först ut.
Det publicerades idag, när jag kollade igår så hittade jag det inte heller.

Är nyfiken på banan och hur hästarna tar sig an den. Hoppas våra svenska ryttare får bra rundor. Vad tror du?
Jag känner att jag har ganska dålig koll på andra än svenska ryttare, och knappt inte så bra då heller. Så hoppades mest på lite skvaller eller tankar härifrån :)

Jag känner att jag har ganska dålig koll på andra än svenska ryttare, och knappt inte så bra då heller. Så hoppades mest på lite skvaller eller tankar härifrån :)
Det är väl ungefär samma internationella ryttare på plats denna vecka som förra, så de som lyckades bra då eller var nära har nog stpr chans denna gång med

Förra året var det väl till och med samma vinnare i Oslo och Helsingfors (Howley) om jag minns rätt på åren 🤔

Amanda inledde väldigt snyggt! Nu har det fallit för en del andra.

Samma här, haha. En del, för mig, nya namn också i världscupen. Men det gör det ju också intressant.

Även om Helsingfors tydligare är mindre än Oslo så känns det här inte alls lika.. "hjärtat i halsgropen" hela rundan. Mycket jämnare rundor och inte alls i mitt tycke på/av eller ryck och slit.

När man fått en bom ner tycker jag man kan sluta tänka på tiden som ryttare. Är det inte bättre att kunna säga att hästen hade eventuellt tidsfel, men inte hinderfel? När man ändå vet att det inte blir omhoppning för egen del. Eller är det bara jag.

Tror vi det blir många till omhoppning som ett resultat av förra omgången i Oslo?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På söndagen inleddes kampen om viktiga världscuppoäng när Longines FEI Jumping World Cup 2024/2025 drog igång. Tre svenska ryttare var...
Svar
0
· Visningar
54
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Kort bakgrund: Anställd på företag med start september 2023. Provanställning 6månader. Anställande chef/VD gav löneförslag som hen...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: Jeffery
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mark up-versionerna av gemensamma TR I, TR II i dressyr och TR III i hoppning, som gäller från och med 1 januari 2025, finns nu publicerade.
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige har gjort en enastående insats i världscupen Fegentri World Championship 2024. Med segrar i damserien, hinderserien och...
Svar
0
· Visningar
46

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka