Joppsa
Trådstartare
Hej! Min 16 årige hane har hypertyreos (bra T4 värde nu m h a medicin Apelka vet) samt så har han jättemycket artros, särskilt i ryggslutet. Artrosen syntes mycket tydligt på ultraljudet som togs för ett år sedan. Han har sedan dess fått gå på Metacam (har ont i rygg/bakben efter att han men annars är han vid så gott humör som man kan förvänta sig).
Han har länge haft känslig mage och äter Gastrointestinal mat. Vi var hos veterinären i måndags och tog blodprov för han har blod i avföring och har gått ned i vikt. Blodprovet visar B12 brist (kur påbörjad) men han behöver även äta kortison och det går ej ihop med Metacam.. Att ta solensia sprutor är uteslutet, han har Ocicatblod i sig och AVSKYR veterinärbesök (måste ge Bonqat när vi ska dit och det blir ändå ett jädra liv).
- Min fråga... är det någon som har erfarenhet av att ge Gabapentin till katt?
han måste ha något smärtstillande och Gabapentin är alternativet som återstår när metacam och solensia inte går..
Tack så mycket på förhand, mvh Johanna
Han har länge haft känslig mage och äter Gastrointestinal mat. Vi var hos veterinären i måndags och tog blodprov för han har blod i avföring och har gått ned i vikt. Blodprovet visar B12 brist (kur påbörjad) men han behöver även äta kortison och det går ej ihop med Metacam.. Att ta solensia sprutor är uteslutet, han har Ocicatblod i sig och AVSKYR veterinärbesök (måste ge Bonqat när vi ska dit och det blir ändå ett jädra liv).
- Min fråga... är det någon som har erfarenhet av att ge Gabapentin till katt?
han måste ha något smärtstillande och Gabapentin är alternativet som återstår när metacam och solensia inte går..
Tack så mycket på förhand, mvh Johanna