Bästa senskydden?

Linda_A

Trådstartare
Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada, som orsakades av att hon slog i bom på olyckligt sätt. Då hade hon visserligen benskydd på (det var när ridskolan hade henne och de brukar ha benskydd vid hopping eller arbete med bommar) men det var bara ett par neoprenskydd.

Jag tänker fortfarande inte ha benskydd i dressyren om nu inte veterinären tycker det, men om hon ska gå med nåt mer på ridskolan och det blir nån mer hoppning eller trav över bommar, så är jag så klart nojjig nu och vill ha ett par rejäla skydd. Men jag har noll koll på vad som anses vara bra.

Så länge de har någon form av ventilation så tänker jag att de är bra. Sedan beror det nog mest på hur mycket pengar du vill lägga ut på dem.
Arma har bra skydd till hyfsade priser tex.
Vill du lägga ut mer pengar så finns det ju olika märken som har med stötdämpande gel längst med senan tex.

Så länge de har någon form av ventilation så tänker jag att de är bra. Sedan beror det nog mest på hur mycket pengar du vill lägga ut på dem.
Arma har bra skydd till hyfsade priser tex.
Vill du lägga ut mer pengar så finns det ju olika märken som har med stötdämpande gel längst med senan tex.

Jag kan tänka mig att lägga en hel del om det innebär både bättre skydd mot slag och bättre ventilation. :) Ska söka på stötdämpande gel.

Veredus må vara dyra men de har super passform och håller i evigheter. Köpte mina beg och de har hållt i många år ändå. Finns med ventilation och gel, tänk på att de är lite stora i stl bara (skulle säga att M passar de flesta ”vanliga” ridhästar i de flesta modellerna).

Veredus må vara dyra men de har super passform och håller i evigheter. Köpte mina beg och de har hållt i många år ändå. Finns med ventilation och gel, tänk på att de är lite stora i stl bara (skulle säga att M passar de flesta ”vanliga” ridhästar i de flesta modellerna).

Tack. :) Fröken är av lite stadigare modell, så kanske inte räcker med M i omkrets. Råkade precis ta ett foto idag och hennes Ice Vibe räcker knappt runt... ;P. Däremot har hon ju inga långa ben.

Bifogade filer

• PXL_20250119_134503605.webp
    PXL_20250119_134503605.webp
    136,8 KB · Visningar: 8

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 813
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 303
Senast: WildHorse
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 551
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka