Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Internationell brist upplever jag, varför i helskotta kan jag numera nästan aldrig hitta Uncle bens 20 minuters ris i 2kilosförpackningar? Bara en massa 10min ris som inte alls är lika bra...Var på Coop idag och såg den här skylten, den satt på två hyllsektioner med köttprodukter.
Är det verkligen ”nationell råvarubrist” i Sverige nu?
Så stor brist att produkter tar slut och inte kan fyllas på i mataffärerna?
Har ni sett såna skyltar där ni handlar mat?
Visa bifogad fil 160828
Inte sett, men borde det inte ha stått om det i tidningen och nyheter om det är så. .Var på Coop idag och såg den här skylten, den satt på två hyllsektioner med köttprodukter.
Visa bifogad fil 160828
De kanske inte vill skapa panik så folk länsar hyllorna? Minns toapapperskrisen under pandemin.Inte sett, men borde det inte ha stått om det i tidningen och nyheter om det är så. .
Fast jag missar ju iof ofta nyheter...
Ja just det... Det minns jag också.De kanske inte vill skapa panik så folk länsar hyllorna? Minns toapapperskrisen under pandemin.
Var på Coop idag och såg den här skylten, den satt på två hyllsektioner med köttprodukter.
Visa bifogad fil 160828
Borde man köpa toapapper måntro …?
Jag köper inte heller kött men råkade gå förbi och se skyltarna.Jag har hört om det på radion.
Köper inte kött så jag har inte sett det i affären.
Känner jag inte alls igen. Jag hör snarare tvärt om, att det ofta är slaktkö nu på senvintern. För nöt alltså.Jag läste nyss om det i någon tidning. Var en ICA handlare som uttalande sig, verkar främst gälla nötkött och nötfärs.
Beror på flera saker men bla att de främst slaktar på hösten och nu har de inte djur som vuxit till "slaktålder".
Bara rubriken får mig att vilja åka till närmsta butik och köpa mig några balar.De kanske inte vill skapa panik så folk länsar hyllorna? Minns toapapperskrisen under pandemin.