Allt känns hopplöst…

Tänkte uppdatera alla här lite eftersom det gått en ca månad sen sist. Tog ut kiro för 2 veckor sedan som hittade låsningar/spändhet i gluteus mediusmusklen och rekommenderade vidare till klinik som upptäckte smärta/rörelseavvikelser i höger bakknä, något som inte hade funnits under besiktningen. Han visar sig inte halt på volt men överkompenserar muskeln pga knäet. Vi har påbörjat behandling så får hoppas det löser sig och blir bättre 🙂

Tack för allas svar

Tänkte uppdatera alla här lite eftersom det gått en ca månad sen sist. Tog ut kiro för 2 veckor sedan som hittade låsningar/spändhet i gluteus mediusmusklen och rekommenderade vidare till klinik som upptäckte smärta/rörelseavvikelser i höger bakknä, något som inte hade funnits under besiktningen. Han visar sig inte halt på volt men överkompenserar muskeln pga knäet. Vi har påbörjat behandling så får hoppas det löser sig och blir bättre 🙂

Tack för allas svar

Hur har ni det nu?

Hur har ni det nu?
Behandlingen blev klar på ca 2 veckor (vila för det överbelastade benet samt massage) så han är igång igen. Tar ut kiro regelbundet för att kolla bakkärran emellanåt och hon tycker han har mjuknat bra. Vi kör också på rödljusterapi och ser till att hålla honom varm.

Han är mycket lugnare att rida nu, börjar hitta sig själv i kroppen och verkar faktiskt tycka det är kul att hålla på med saker. Känns som en helt ny häst, så positiv och framåt. Vi rider också för tränare nu regelbundet så det känns jätte bra. 😊

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 116
Senast: Ajda
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 246
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 209
Senast: Piaff
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 555

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka