Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Ridning Efter att ha studerat olika böcker, hemsidor, bilder, filmer och lyssnat på kunniga människor har jag kommit till en liten insikt...
Svar
15
· Visningar
1 593
Senast: Lusidor
·
K
Ridning Tänkte fråga: hur gör ni när ni startar? Alltså, hästen står still och den ska börja skritta. Har alltid undrat... Tänker på både från...
Svar
9
· Visningar
1 563
Senast: Kookaburra
·
Ridning Och här kommer ett totalt OT. :o Ju mindre jag vet (dvs ju längre tid jag försöker lära mig om ridning...) desto mer tycker jag att...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 465
Senast: Totola
·
Ridning hej! hästen jag rider har en tendens att bli vinglig i firmen i trav, hästen faller inåt och känns lite stretig... svårt att förklara...
Svar
4
· Visningar
1 400
·
Ridning En tråd där ni kan presentera er själv och hästen. Skriv gärna hur länge ni hållit på med AR och hur lågt ni kommit. Lägg gärna in...
2
Svar
25
· Visningar
4 439
Senast: Kentaur
·
F
Ridning Eftersom den förra låstes lägger jag en ny här då det är på detta forum som ev "motsättningar" mellan "tävlingsdressyr" och "klassisk...
13 14 15
Svar
284
· Visningar
19 100
·
Ridning Håller på och tränar en oinriden och outbildad arab. Jag håller mig än så länge på backen med div. "AR-övningar". Vad jag funderar...
2
Svar
24
· Visningar
2 323
Senast: Lusidor
·
Ridning Nu är jag helt insnöad på den portugisiska utrustningen, men finns det portugisiska sadlar som har 16" i sits och bred bom (mot...
Svar
3
· Visningar
1 539
Senast: Drafthorse
·
V
Ridning Hej Vad är skillnaden/likhet mellan den "klassiska dressyr" som Craig Stevens sysslar med och den "akademiska ridkonsten"? Vi är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
12 820
Senast: Tana
·
Ridning Jag tänkte plasta in bilder som passar till bokstäverna i ridhuset, med tema klassisk dressyr. Tex Capriole vid C osv. Jag har dock...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: angelaL
·
H
  • Låst
Ridning Finns det någon särskild internetsida med annonser för de som är intresserade av AR? Vill hitta en foderhäst, men känner inte att jag...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: IngelaH
·
Ridning Såja...nu är jag anmäld på min första kurs i akademisk ridkonst! Vad får man göra första gången? vill ha lite tips för jag är ju...
Svar
15
· Visningar
1 545
·
  • Låst
Ridning Utstickare från Skolförvirringstråden (Isisridning, sadlar, sits och såsig ridning) Men om man har en väldigt svank häst är inte ryggen...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
10 909
Senast: axel
·
Svar
106
· Visningar
6 893
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej! Detta är ingen annons utan mer en förfrågan.... jag har själv nyss börjat träna akademiskt på min storhäst. Men jag har en B-ponny...
Svar
4
· Visningar
1 112
Senast: manina
·
Ridning Om man rider en öppna ut på långsidan ur hörnet och sen vill övergå till en diagonalsluta, hur ändrar ni era...
21 22 23
Svar
453
· Visningar
23 445
·
Ridning Är den helt omöjlig att få tag på? Trodde att jag sett den på Amazon.com men nu finns den då inte där. Om någon vet hur man får tag i...
Svar
2
· Visningar
879
·
K
Ridning Förhoppningsvis får jag anlägga en liten picadero/paddock hemma. Läste i Hempfling att picaderos i Spanien har måtten ca 11 m i sidan i...
2
Svar
33
· Visningar
5 051
·
Ridning Hej! När ni jobbar era hästar enligt AR, vid hand... Vad gör ni åt hästar som är i tandlossning (eller inte) som har lite...
2
Svar
34
· Visningar
2 778
·
R
Ridning Hej hjälp mej: vilken spansk sadel passar till rejält kort rygg? Jag har en espaniola startrekk men jag sitter inte bra i den. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka