Spin off "Varför är vi här" - Samling genom böjning?

Sv: Spin off "Varför är vi här" - Samling genom böjning?

Håller bara med! de är ju beroende av varann de tu.

Sedan är energin i samlingen varierande, men bäriga och i balans måste de ju vara!

Sv: Spinoff på annan tråd, varför är vi här??

Den upplevelsen om distans har jag inte alls med mina tränare. Kanske det har mera med tränarnas person att göra än AR i sig?
Ju längre vi kommer jag och min häst, desto fler likheter med dressyren jag red tidigare kommer fram. Vi har tränat från ett annat håll nu bara.

Jag har iofs en hemmatränare som inte egentligen tränar AR utan ett hopkok av AR/"vanlig" dressyr som denne anser bra/centrerad ridning. Mycket bra kombination för mig och kuse som nog inte hade fått alla pusselbitar som behövts om man bara hållit sig inom AR´s "ramar" (om det nu finns såna).

Sv: Spinoff på annan tråd, varför är vi här??

Lite allmänt om trådämnet:
Håller med om att samling + böjning (+ avslappning) hänger ihop. Det optimala är att ha det innan man börjar med skolorna, men sen är det ju det där med att man ibland behöver blotta felen för att bli medveten om dom, som axel t ex varit inne på tidigare i tråden. Ibland känns det bra att gå från "vanlig" böjning till skola för att känna vad som felas och kanske lättare komma åt det om man *måste* komma åt kroppsdelarna bättre för att få någon skola öht. Och ibland känns det totalt meningslöst att rida skolor för att man känner att man har för dåliga pusselbitar och behöver jobba på dom innan man kan göra något vettigt.

Liknande trådar

E
Ridning Jag försöker föreställa mig hur hästens muskler ska jobba när jag rider och undrar om man inom klassisk ridkonst är eniga om det eller...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
26 460
Senast: kryddan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar