Sv: Ridning och samling
Jag blir varm av att läsa en sådan inställning som du har.
Jag skiljer inte på ridning och umgänge.
Du har säkert rätt! Jag skulle nog aldrig kommit på tanken att börja experimentera om det inte hade varit så att jag stött på en häst som jag inte förstod. Som inte reagerade som de som jag var van vid.
Jag är dock mycket lycklig över att det inträffat därför att JAG anser mig ha fått så mycket mer pga det!
Nu mer ser jag hästar på ett helt annat sätt och jag ser även kvaliteter i hästar som jag aldrig skulle sett om jag inte gjort den resan som jag gjort.
Jag känner inte till alla era anledningar till varför ni håller på med hästar. Men jag gör det för att jag älskar hästar. För att jag tycker att det är helt fantastiska djur som ger mig väldigt mycket glädje och lär mig väldigt mycket saker, framförallt om mig själv.
För att jag ska fortsätta utvecklas behöver jag gå min egen väg.
Jag har inte som mål att vinna tävlingar - den tiden är förbi!
Så länge jag får flera uppdrag med hästar som mår bättre och jag lär mig mera är jag nöjd.
Ju äldre jag blir desto mer går jag tillbaka till mina grunder men jag har så mycket mer med mig nu, liksom ytterligare dimensioner som berikar.Men jag kommer aldrig att sluta experimentera.
Ursäkta mitt långa inlägg som kanske inte har så mycket med tråden att göra egentligen.
Jag blir varm av att läsa en sådan inställning som du har.