F
Fredrik_
Sv: Klassisk dressyr som Craig Stevens sysslar med...?
ooops
tio tecken
ooops
tio tecken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sedan detta med separerade hjälper är inte unikt,
KL
Fast har det påståtts att han är helt unik? han har väl som de flesta tränare snappat upp gammal kunskap och genom sin personlighet och sätt att betrakta informationen skapat sin stil att undervisa.
Hur många kan komma med något unikt och nytt då det gäller ridning eg? Det mesta är väl gjort och upplevt, men ridningen är ju ett ögonblickets konstverk så tolkningarna av det som redan förbleknat i historien kan växla.
VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ UNIKT I HANS TRÄNINGAR???
Så kan man ju också välja att (inte) svara
Visst hade det varit bra om det inte hade varit ngt unikt i hans träningar, kanske det är så, men vad är det då som gör att människor som sett hans träningar/ridit för honom tycker att just hans teknik är den rätta?
Tycker du har lite väl trist attityd. Du börjar med att indirekt jämföra tränaren i fråga med Hitler och när du trots det får ett svar av en av hans elever så dömer du ut det som ett icke-svar och skrattar åt det. Man blir inte speciellt pigg på att förklara och vidareutveckla för någon som så uppenbart är nedlåtande.
Det finns knappast två personer med identiska erfarenheter av ridning och tränare. Vissa är vid en punkt där CS är precis vad de behöver, av en eller annan anledning. Andra kan inte relatera till det alls, av en eller annan anledning. Så varför just de människor just du träffat tycker att "just hans teknik är den rätta" kan naturligtvis ingen annan än de själva svara på.
Om jag har förstått dina inlägg rätt:
Du har svårt att se något unikt i det som CS lär ut.
Du tycker att det överensstämmer med det du lärt dig tidigare av helt andra personer.
Du tycker även att det du lärt dig tidigare är bra ridning.
Alltså: Det CS lär ut (som överensstämmer med vad du också har lärt dig) är bra ridning.
Med andra ord: Du förstår inte varför hans metod marknadsförs som något avvikande, eftersom du tycker att den goda ridning du lärt dig innan baserar sig på precis samma saker?
Men - bara för att just du lärt dig bra ridning tidigare, av någon annan än CS, betyder det inte att alla andra också har gjort det. Det finns en sjuhelsikes massa dåliga tränare. Tyvärr. Många människor har otur och rider för sådana hur länge som helst. När de sen har tur och äntligen får tag i en bra tränare är det väl inte så konstigt att de blir berörda? Det är ju då aha-upplevelserna börjar komma. Så för dem har CS i så fall varit unik - dittills.
Jag har inte bara träffat männsikor som fallit för hans åsikter - men han har BERÖRT alla jag träffat och det är där min nyfikenhet väcks...
.
Hoppas någon av er som rider för honom kan förklara det för mig ordentligt, utan att glorifiera eller prata om egna framsteg.
Jag hittar inte det någonstans i tråden, eller någon annanstans...
VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ UNIKT I HANS TRÄNINGAR???
åh, jag har hört att man visst kan lura sig in dit
Bara jag slipper fäölja med på föredraget, ridningen däremot hänger jag gärna med på
Varför vill du inte höra på föredraget? Det är faktiskt en ide med det - eftersom endel saker i Craigs grundridning skiljer sig från "standard" så är man litet ute på ridningen om man inte fått ideerna förklarade för sig.
Desstom kan han vara ganska underhållande att höra på .