Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag kände att jag måste bildbomba lite! Här är en bländande pas de deux med ett våryrt par! Tyvärr är bildkvaliten inte den bästa...
Svar
15
· Visningar
1 278
Senast: Bumblebee
·
Ridning En liten uppmaning efter att ha sett ganska många bilder och filmer under åren både här och på gnägg: Ni som sitter och jobbar tramp...
Svar
4
· Visningar
1 134
Senast: elbereth
·
Ridning jag skulle behöva lite tips på övningar man kan göra från marken med hästen, då jag inte kan rida på ett tag framöver... helst inte...
2
Svar
21
· Visningar
3 011
Senast: knasan
·
S
Ridning Hur ska det kännas i ryttarens kropp när slutan utförs korrekt, vad är det lätt att medelryttaren missar i position och tajmning...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
10 612
Senast: Malinigbg
·
Ridning hur lägger ni upp ett typiskt ridpass, ni som tränar AR? Jobbar ni vid hand innan ni sitter upp, vad är det för rörelser ni börjar med...
Svar
11
· Visningar
1 381
Senast: Totola
·
L
Ridning Någon som rider haflingr och tränar AR? Jag har precis köpt en haflingervalack på 4 år som jag vill utbilda inom den akademiska...
Svar
13
· Visningar
1 454
A
Ridning Visst finns det folk på detta forum som gjort väpnarprovet? Vill veta så mkt som möjligt om hur det går till, och då menar jag inte...
Svar
18
· Visningar
2 942
Senast: _Blippan66_
·
Ridning I tisdags tränade jag för första gången AR. Och jag måste säga att hjälp vad fort man får resultat! Eddi har aldrig vart så smidig som...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: Vica
·
Ridning Jag har bokat in första AR träningen för mig och min polle samt min kompis och hennes häst. Ska bli så kul !! men är fullständigt...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: Ela
·
Ridning Vill ha videoklipp (helst) på hyfsat bra öppnor! :idea: Bilder går också bra, men det förmedlar kanske inte känslan på samma sätt...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
26 106
Senast: Koppar
·
T
Ridning Har suttit och tittat mig runt och blir så varm i hjärtan vid varje bild på ekipage som njuter av livet och sitt sätt att arbeta. En...
Svar
16
· Visningar
1 355
Senast: Tez1
·
Ridning Efter mycket funderande, grunnande och självransakning har jag bestämt mej; Jag ska boka en tid med en AR-tränare. Jag ska se om det...
Svar
11
· Visningar
1 207
Senast: Migo
·
E
Ridning Några av oss i stallet har råkat i meningsutbyte om hur en sadel typ portugesa ska sitta "på riktigt". Inte hur den ska sitta på hästen...
Svar
6
· Visningar
1 606
Senast: mnementh
·
Ridning Eftersom vi behöver en ny träfftråd, kommer det en här. Är det några som vill komma på Smålandsträff hos mig den 15/3 eller 16/3?
Svar
7
· Visningar
994
Senast: pannkakssmet
·
E
Ridning Någon som hittat bra litteratur eller filmer (youtube??) angående longeringen enligt den akademiska ridkonsten?
Svar
1
· Visningar
856
Senast: Angmar
·
Ridning Jag är lite nyfiken. Upplägget på de kurser jag brukar åka på är två ridpass + teori på lördagen, samt ett ridpass och teori på...
2
Svar
33
· Visningar
3 643
Senast: icen
·
M
Ridning Hejsan. Jag skriver från Finland och skulle behöva några råd om vilken sadel skulle kunna passa min sto. Hon har väldigt kort rygg...
Svar
4
· Visningar
1 712
Senast: Linna
·
Ridning Lite fakta om mig: Ridit AR i ca 3 år, haft egen häst fram tills för 1 månad sedan då jag var tvungen att ta bort henne. Jag "kan"...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 853
·
Ridning är det några här som rider AR på pelhambett?
Svar
8
· Visningar
1 134
Senast: Tindra_ronja
·
Ridning Jag bara måste dela med mig av min lycka. Pga av graviditetsbesvär har jag inte ridit alls, sedan alldeles i början av graviditeten. Nu...
Svar
19
· Visningar
2 072
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka