Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
  • Låst
Ridning Den andra tråden togs bort ser jag. Om vi då undviker att prata om folk alls kanske vi kan diskutera ridning, om det är...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
28 245
Senast: fio
·
Ridning har problemet att jag kan inte ha tyngden i stigbyglarna utan att lätta i rumpan, jag kan sitta med mkt tyngd i rumpan och sitta stadigt...
Svar
8
· Visningar
1 575
Senast: C_L
·
H
Ridning Eftersom min tråd blev flyttad skriver jag en ny, med nya formuleringar. Jag rider Akademisk Dressyr och vill ha era tankar kring detta...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: flashlight
·
Ridning Har roat mig med att skriva av vad herr DLG säger om ämnet terre à terre. Notera särskilt hans utläggning om folk som bara pratar...
2
Svar
21
· Visningar
2 595
Senast: Jegra
·
R
Ridning Så nu har äntligen sadeln kommit, hann bara kasta på den en första gång efter hovvis skott idag, lite kassa bilder tagna med mobilen i...
2
Svar
20
· Visningar
2 640
Senast: ramada
·
Ridning när brukar man börja använda de bettet? från vilken nivå/utbildningspunkt? är bara nyfiken:smirk:
Svar
5
· Visningar
2 070
Senast: Falkenrally
·
Ridning Jag har bestämt mig för att träna min häst inom den akademiska dressyren. men min häst skada sig i måndas så pass att det fick sys...
Svar
8
· Visningar
1 059
Senast: Helan
·
  • Låst
Ridning Hej! Jag tänkte att det vore kul och se lite bilder på när ni tränar med era hästar! Så kom igen och lägg in lite bilder:) ridbilder...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
64 879
Senast: IngelaH
·
R
Ridning Hej allihop!! Ska precis i dagarna beställa hem en ny ST Espaniola,men nu till mitt STORAproblem....:smirk: Jag kan inte bestämma...
2
Svar
29
· Visningar
2 922
Senast: Polly_Mulle
·
Ridning Jag undrar lite, vad gör det för skillnad mellan korta eller långa "piggar" på kapsoner? Ställer frågan här eftersom ridkapsoner...
Svar
4
· Visningar
1 021
  • Låst
Ridning jag är mycket intresserad AR men vet inte hur man börjar?.. det finns nog ingen här på lilla åland som rider AR.. ni kan väl förklara...
Svar
1
· Visningar
1 025
·
Ridning Vilka av er här rider i damsadel? Vad har ni för erfarenhet av det? Teknik? Gymnastisering av hästen? Kläder? Gärna bilder!:)
2
Svar
34
· Visningar
4 737
Senast: Folshult
·
  • Låst
Ridning Eftersom det blev så tråkig stämning på utmaningen tidigare så startar jag en ny... Hur många galoppsprång får ni in på säg...
Svar
3
· Visningar
1 149
·
Ridning Mitt 17-åriga arabsto, som jag har tränat AR med under sommaren och hösten, har hittills gått på ett tredelat tränsbett som hon har...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: Cornelia
·
Ridning Hej allihop.. Jag har länge kollat runt lite här och där på snygga byglar till min Elisabeth sadel.. Kan inte bestämma mig för...
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: Zahlo
·
Ridning Har en vän till mig som håller på med AR. Enligt vännen (och till denna närstående) så är det inte nödvändigt att träna kondition på...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
12 022
Ridning Önskar filmer, kort eller långa, som visar "akademiska hästar" i arbete. Bidrar med en för att starta upp allt: Bent gör en...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 388
Senast: Kookaburra
·
J
Ridning Är nu i valet och kvalet, ska jag köpa en Startrekk Espaniola eller ska jag satsa på en Amazonas Elisabeth? På ett sätt känns espaniolan...
Svar
6
· Visningar
2 789
Senast: JessicaS
·
M
Ridning Läste i boken "skola din häst till samling och hållbarhet". där besrkiver författaren något som kallas halva steg. vad innebär det? hon...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
11 598
Senast: bigganl
·
Ridning Nu när isen ligger blank på vägar och stigar så testade jag på att arbeta Acce på "långa tyglar" inne på ridvolten. Är total nybörjare...
Svar
10
· Visningar
1 948
Senast: Asa_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka