Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Min häst, G, har från början varit svagare i vänster bakben och jag har aldrig fått riktig rätsida på det problemet.. Flera tränare...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 057
Senast: Totola
·
Svar
6
· Visningar
963
Senast: KungTulle
·
Ridning Som ni nog kommer ihåg fick jag boken Ridning- En Handledning tryckt 1923 skriven av ryttmästare Percy Hamilton av en snäll bukefalist i...
Svar
7
· Visningar
1 188
Senast: KungTulle
·
Ridning Ni som har köpt muserolas, var har ni köpt den? Jag har sökt på googel och bukes länksidor för att hitta någon som säjer, men de enda...
Svar
14
· Visningar
1 253
Senast: Gaia
·
L
Ridning e lite nyfiken på akademisk ridning. undrar hur ni kom i kontakt med AR å hur ni gick vidare...
Svar
13
· Visningar
1 449
Senast: Spirit
·
S
Ridning Någon som har bilder på snygga träns, främst då spanska eller portugesiska sådana? Som har lust att lägga ut dem här. Denna tråd...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
29 874
Senast: bigganl
·
Ridning Bildtråd! Julstämning! Historia! Lägg upp din bild här! Special...ska anknyta till historisk ridning i någon form och ge oss alla litet...
Svar
14
· Visningar
2 631
Senast: vanimelde
·
C
Ridning Jaha nu vill tränaren att man fixar lite galopp till nästa kurs:devil: Min häst älskar sin vänstergalopp, och höger tar han bara av...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: MorvanMorr
·
Ridning Rejäl bäsicsfråga som egentligen borde vara lätt som en plätt, men men :p ; Tips för att lära bort eller undvika att hästen får för lång...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
14 626
Senast: flashlight
·
Ridning Finns det något syfte med att träna skolor i trav, kraftig tvärning och kraftigt nöjda i halsen om hästen tappar takten helt? Och OM det...
2
Svar
37
· Visningar
2 273
Senast: Linna
·
H
Ridning Finns det någon här som arbetar sin häst i pelarer? Jag vill lära mig! Arbetar mycket vid hand på töm, men känner att jag vill vidare...
Svar
10
· Visningar
1 229
Senast: Helan
·
Ridning Läste i en äldre tråd om skolskritt någon som gjorde förhållning på den sida vars framben var i marken (Totola? minns ej) och tänkte...
Svar
7
· Visningar
1 046
Senast: Asa_S
·
O
Ridning Jag har jättesvårt för att sitta ner i trav. Det gäller inte bara min häst, utan även andra hästar. Jag har märkt att jag i traven...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 342
Senast: Helan
·
Ridning Har just haft en dust på långa tömmar med en liten vit sak. Ska resumera och hoppas på lite input från er som kanske kan det här...
Svar
14
· Visningar
1 382
Senast: Lusidor
·
Ridning Hur jobbar ni era hästar från marken? Vad är ert syfte med handarbetet, hur ofta jobbar ni på detta vis och hur ser ev övrigt arbete...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: Alkemisten
·
P
Ridning Jag ska snart ut och tävla med jobbets ridklubb i dressyr på vanlig ridskolehäst. Normalt rider jag bara min egen som jag försöker rida...
2
Svar
23
· Visningar
2 453
Senast: Nordisrusset
·
Ridning Det finns ju en himla masa bilder nu på alla fina AR-ekipage, men det skulle vara jätteroligt att få se lite filmer också! jag är helt...
Svar
14
· Visningar
2 356
Senast: ramada
·
Ridning jag börjar bli mer och mer intresserad av AR:) Och är nu ute efter en ny sadel Spansk / portugisisk / barocksadel ja vad du nu vill...
Svar
3
· Visningar
1 004
Senast: bumbigris
·
D
Ridning Såg att det fanns en med Piet Bakker och Ellen Ofstad och är sugen att beställa den. Är den bra?
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: Spirit
·
M
  • Låst
Ridning vad är akademsik ridkonst+på vilket sätt rider man?kan man jobba från marke??för om man kann jobba från marken så är de ju jätte bra att...
Svar
1
· Visningar
802
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka