Att gå från AR till tävlingsdressyr

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare puckis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 461
Sv: Att gå från AR till tävlingsdressyr

Eftersom detta är ett barockforum trodde jag att målet var relativt klart? Bärighet, dressyr för hästens skull osv.

Vad är det du vill ha för svar? Jag föstår inte vad du fiskar efter.

Rider du bra, så kommer hästen att gå bra.

Jag undrar varför fler och fler automatiskt skiljer på "AR" och "vanlig ridning"? God ridning är alltid god ridning, oavsett vad du väljer att kalla det.

bra sagt! alla har en individuell ridstil, allt annat är bara riktlinjer. Vad som funkar för var och en är individuellt. :D

Ännu en gammal uppgrävd tråd, som har över tre år på nacken... :angel:;)

Jag upplever det på det stora hela positivt att rida andras hästar. Man har inga förutfattade meningar och gör inte de invanda fel man säkerligen gör på sin egen häst.

Sitt upp, checka av hästen, se vad som funkar och inte. Vad funkar om du lägger lite mer press än du behöver göra i vanliga fall? Vad kan du få hästen att presetera på den korta tid du rider fram den, där ligger frågan. Sen är det bara att rida in på banan och se glad ut =)

håller med! att rida andras hästar utvecklar din egen ridning!

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 459
Senast: cewe
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 176
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 095
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 948
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka