Att gå från AR till tävlingsdressyr

Sv: Att gå från AR till tävlingsdressyr

Eftersom detta är ett barockforum trodde jag att målet var relativt klart? Bärighet, dressyr för hästens skull osv.

Vad är det du vill ha för svar? Jag föstår inte vad du fiskar efter.

Rider du bra, så kommer hästen att gå bra.

Jag undrar varför fler och fler automatiskt skiljer på "AR" och "vanlig ridning"? God ridning är alltid god ridning, oavsett vad du väljer att kalla det.

bra sagt! alla har en individuell ridstil, allt annat är bara riktlinjer. Vad som funkar för var och en är individuellt. :D

Ännu en gammal uppgrävd tråd, som har över tre år på nacken... :angel:;)

Jag upplever det på det stora hela positivt att rida andras hästar. Man har inga förutfattade meningar och gör inte de invanda fel man säkerligen gör på sin egen häst.

Sitt upp, checka av hästen, se vad som funkar och inte. Vad funkar om du lägger lite mer press än du behöver göra i vanliga fall? Vad kan du få hästen att presetera på den korta tid du rider fram den, där ligger frågan. Sen är det bara att rida in på banan och se glad ut =)

håller med! att rida andras hästar utvecklar din egen ridning!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 896
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 029
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur