Krönika: "Just nu låter ni tystnaden tala, vilket gör mig besviken."

När Falsterbo Horse Show tar in en sponsor från Förenade Arabemiraten ekar tystnaden från Svenska Ridsportförbundet. Vart tog värderingarna vägen – och vad säger det om svensk ridsports framtid? Hippsons chefredaktör beskriver här hur svårt det är att få några konkreta svar.

Var det inte från Dubai som en prinsessa försökte fly tillsammans med sin finska kompis?
Stämmer. Hon blev fångad på internationellt vatten (vilket, så vitt jag förstått, bröt mot flera lagar) och idag vet inte omvärlden något om henne (sist jag uppdaterades).

Prinsessan Haya av Jordanien (tidigare gift med sheiken av Dubai) flydde också för några år sedan med sina/deras barn.

Men har sponsorn någon relation till kungahuset? Kanske bara råkar bo i samma land?
*försöker gripa efter halmstrån*

Stämmer. Hon blev fångad på internationellt vatten (vilket, så vitt jag förstått, bröt mot flera lagar) och idag vet inte omvärlden något om henne (sist jag uppdaterades).

Prinsessan Haya av Jordanien (tidigare gift med sheiken av Dubai) flydde också för några år sedan med sina/deras barn.
Jaha hur gick det för dem?

Jaha hur gick det för dem?
För prinsessan Haya har det väl ändå gått bra. Hon stämde sin exmake vid domstol i England och fick vårdnaden av barnen. Minns jag rätt ska emiren (han är tydligen emir inte sheik) ha varit våldsam eller hotfull mot henne/barnen.
Kan väl hjälpa när ens pappa var kung..

För prinsessan Haya har det väl ändå gått bra. Hon stämde sin exmake vid domstol i England och fick vårdnaden av barnen. Minns jag rätt ska emiren (han är tydligen emir inte sheik) ha varit våldsam eller hotfull mot henne/barnen.
Kan väl hjälpa när ens pappa var kung..
Lever de med skyddad identitet eller något?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Falsterbo Horse Shows nya sponsor bryter nu tystnaden. H.H. Sheikha Fatima Bint Hazza Bin Zayed Al Nahyan, som är en del av Abu Dhabis...
Svar
0
· Visningar
241
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka