Hur blir man en bra ridskoleryttare?

Du har rätt, det är verkligen jättesvårt att rida olika hästar som inte rids kontinuerligt på samma sätt resten av veckan! En sak jag tänkt på är att fysträna mer så att min sits och möjlighet till inverkan stärks även resten av veckan genom träning av ex höfter, bål och balans.
Jag är ju återvändande ridskoleryttare efter ett 7 årigt uppehåll.
Började inte rida igen förrens jag tränat upp mig avsuttet ett halvår (styrka, tabata och core) och den avsuttna träningen har gjort mig till en så mycket bättre ryttare än vad jag var när jag slutade.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
789
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 714
Senast: Sesca
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka