Fuskande bakben, träningstips önskas!

Sv: Fuskande bakben, träningstips önskas!

Jag och sambon har konstaterat att detta inte handlar om det vanliga "fusket" med bakbenet utan det är något som inte är som det ska. När vi tänkte efter så kom vi på att det har trasslat på detta vis en gång tidigare, för fyra-fem år sedan. Det artade sig en dag som så att det bara inte gick att rida slutor med lite mer tvärning. Vi hade ute en equiterapeut som hittade något i ländryggen (har jag för mig) och lossade på detta. Två dagar senare var hästen som ny igen..

Klokt av dej:bow: Precis som jag skrev innan tror jag inte att en häst hårdnackat fuskar om ryttaren ger den möjligheter att göra rätt och hästen är tränad osv.

Man kan som ryttare hindra inner bak tex, men om du rättar till det och hästen fortfarande envist inte vill, ja, då ska den kollas upp.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 072
Senast: Freazer
·
Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 291
Senast: Jealle
·
Hästvård Ja, rubriken säger det mesta ;) Jag är djupt oroad över min ena pålle som inte känns hundra fräsch :( Bakgrund: Hästen är ett...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 076
Senast: Jate Volim
·
Dressyr Har börjat rida min gamla häst igen efter lång vila och det har gjort att en del funderationer blivit ställda på sin spets. Just det här...
Svar
4
· Visningar
1 137
Senast: Asa_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp