SWB, hög ridbarhet och hög hållvarhet?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Corax
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 117

Corax

Trådstartare
Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium av 'reklam' och försäljnings'knep'.
I mitt fall ska jag avla till mig själv och jag vill ha en avkomma som rör sig lagom och har väldigt bra psyke (mamman är en riktigt bra 'tanthäst' utan att vara tråkig så jag behöver inte kompensera där) samt är korrekt i exteriör (stoet något raka hasvinklar och äldre lite grövre modell).
Helst en beprövad hingst som får hållbara avkommor. Eller en yngre hingst ur riktigt bra, friska, linjer.

Och ingen fux. 🫣

Kom med era tankar!

Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium av 'reklam' och försäljnings'knep'.
I mitt fall ska jag avla till mig själv och jag vill ha en avkomma som rör sig lagom och har väldigt bra psyke (mamman är en riktigt bra 'tanthäst' utan att vara tråkig så jag behöver inte kompensera där) samt är korrekt i exteriör (stoet något raka hasvinklar och äldre lite grövre modell).
Helst en beprövad hingst som får hållbara avkommor. Eller en yngre hingst ur riktigt bra, friska, linjer.

Och ingen fux. 🫣

Kom med era tankar!
Kan tillägga att stoet är ca 166 cm och jag vill ha en häst omkring det, absolut inte större.
Och vi pratar dressyr. 😊

Liknande trådar

Avel Mitt nyligen inköpta Gotlandsrussto har ett helt fantastiskt psyke och är en perfekt liten kör -och barnponny. Supertrygg, lugn och...
2
Svar
25
· Visningar
3 562
Avel Detta kommer att bli mitt första föl och jag känner att jag kanske inte alls är så påläst som jag borde vara. Kan ingenting men pluggar...
Svar
18
· Visningar
3 704
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 401
Avel jag har precis köpt ett 4 årigt fbl sto som jag har lite funderingar på o betäcka nu i år... Hon är E: Cajun Cadet och UE Jape...
2
Svar
21
· Visningar
3 444
Senast: token
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn