@Speciella_tina
Hon är visad tre gånger ser jag när jag tittar i protokollen jag fått med. Som 2, 3 (treårstest) och 4-åring med genomfört KBI.
Först fick hon 67667. Andra gången fick hon 47667, tredje 57677.
Kommentarerna på benen har varje gång varit tåtrång fram och bet. gracil, små ledgångar. Inga andra kommentarer ang det.
Gången tror jag personligen går att förbättra om man får henne att gå fram mer ordentligt vid hand men så är det ju med de flesta hästar.
Hon är e.Citrus 528 u.Felizia 4024 ue.Bizter 473.
@Billy
Som tvååring fick hon en 6:a med kritiken svag ras och könskaraktär. Sedan som ovan, lite tåtrång fram och gracil/hon har tunna ben och kunde ha samma skostrl som min minishettis hade nu vid skoning.
Hovis som har flera russ själv uttryckte också att hon är liten och gracil, inte så "russig" utan vi kom fram till att hon är mer likt en Welsh i kroppstypen.
Hon har fått helt ok kritik som 4-åring (kan ju vara vänliga ord bara ) men så står det också uttryckligen att hon är för liten.
Jag är själv som sagt skeptisk men kanske ska visa igen i sommar när jag ändå visar shettisen (det är enklare, jag behöver inte springa så fort då ) för stambokföring. Så får jag ytterligare en fingervisning. Då får jag träna båda i visning för hand helt enkelt
Så den fördel hon har är ju helt klart hennes psyke. Bombsäker, lugn, trygg, följsam. Otroligt trevlig liten häst, vilket också var största och egentligen enda anledningen jag köpte henne. Att hon är ett renrasigt russ och ett sto var en bonus. Förra ägaren tänkte i samma banor ang att vilja betäcka pga psyket men valde bort avel just pga resultatet hon fått på visning, och jag håller med men funderar även lite enligt mitt översta inlägg.
Tåtrång kan hovslagaren verka annorlunda? Min hovis måste verka lite mer på utsidan på min ena shettis för annars vrider hon ut hovarna o blir tåvid. Bara en fundering. Hoppas det går bra på premeringen!