Falsterbo Horse Show byter namn

Falsterbo Horse Shows ordförande Jana Wannius konstaterar att vi lever i en ny värld.
Ridsporttävlingen byter namn till Al Shira’aa Falsterbo Horse Show efter ett avtal med en ny huvudsponsor från Förenade arabemiraten.
– Om man ska driva verksamhet och utveckla den så får man nog anpassa sig till nya verkligheter, säger Wannius till Sydsvenskan.

Läser fd ponnymammans upprörda inlägg och känner att reaktionerna är lite lätt löjliga. Sorgligt? Ja, kanske. Men samma personer som är så fruktansvärt upprörda nu och skriker om bojkott är faktiskt samma personer som gratulerade baryard här om dagen till fina placeringar i Doha, som hade biljetter till GCT i somras och några inom galoppsporten som definitivt inte skulle finnas idag om det inte vore för gulfstaterna. Eller till och med personer som aldrig satt sin fot i Falsterbo och därmed kan skrika om bojkotter utan att behöva lyfta röven för det hade de inte gjort ändå.

Sportwashing ska absolut kunna diskuteras, men personligen ser jag det i så fall värre att FEI lägger stora tävlingar i dessa stater än att företag går in och sponsrar enskilda europeiska privata tävlingar eller att enskilda ryttare rider de tävlingar som läggs i dessa länder. Vi håller på med en dyr sport - money talks och kapital behövs för de flesta av oss.

Med det sagt så brukar vi aldrig vara i Falsterbo, men nu när de lagt lag-SM för ponny där (vilket jag personligen anser vara fel av andra skäl) är det för mig en självklarhet att dottern rider om laget lyckas ta sig dit och dottern har den formen att hon får rida. Jag kommer inte ha dåligt samvete för det.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den anrika tävlingen Falsterbo Horse Show byter namn till Al Shira’aa Falsterbo Horse Show. Orsaken är ett nytt sponsoravtal – som får...
Svar
0
· Visningar
24
Senast: Gunnar
·
Tävling Jag är generellt inte så förtjust i kopplingarna sport och UAE, och nu verkar det som att företag även gått in och sponsrat anrika...
2
Svar
39
· Visningar
1 460
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kampen om ryttarna blir hårdare när tävlingarna i världen blir fler. På Falsterbo Horse Show saknas två av Sveriges stjärnor. För att...
Svar
0
· Visningar
829
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Bara dagar innan öppning när Falsterbo Horse Show ska slå upp portarna för hundratals besökare har arrangörerna fått tänka om helt...
Svar
0
· Visningar
355
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka