Falsterbo horse show byter namn

Det är ingen som kommer våga bygga nytt på Falsterbonästet med tanke på den erosion som sker. De fick väl inte ens någon meteorologisk vinter i år. Marken där är oerhört instabil och osäker.

Det pågick husbyggen precis utanför tävlingsområdet när jag var där i somras så jo, någon vågar absolut bygga på Falsterbonäset. Frånvaron av meteorologisk vinter gör väl inte marken instabilare på något vis? Där jag bor är det inte heller alltid meteorologisk vinter - i år tror jag vi haft en veckas vinter mellan höst och vår, nu tidigare i februari - och jag kan inte säga att jag tycker marken mår varken bättre eller sämre av det. Snarare glad att slippa tjälen och kylan!

Det konstiga är att det inte går att få uppgifter om vem som äger falsterbo 4:206 (hopp och dressyrbanan) eller falsterbo 5:253 (stallarna). Lantmäteriet rekommenderar att kontakta deras kundtjänst för info om fastigheten :confused:
Just stallarna driver Jana, där står privatpersoner året runt men de får inte stå kvar under tävlingen.

Just stallarna driver Jana, där står privatpersoner året runt men de får inte stå kvar under tävlingen.
Är van att söka på lantmäteriet när jag var ute efter att hitta vem som äger när jag letat ställen att sätta ut bisamhällen. Att få upp att kontakta lantmäteriet är inte vanligt oavsett vilken ägare. Det jobbiga är att det bara går att söka på 5 fastigheter om dygnet.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Efter massiv kritik mot samarbetet med Al Shira'aa Stables går nu Falsterbo Horse Show ut med ett omfattande försvar för beslutet. Bland...
Svar
1
· Visningar
279
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den anrika tävlingen Falsterbo Horse Show byter namn till Al Shira’aa Falsterbo Horse Show. Orsaken är ett nytt sponsoravtal – som får...
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Falsterbo Horse Show byter namn – till Al Shira’aa Falsterbo Horse Show. Anledningen är ett nytt avtal med en sponsor från Förenade...
Svar
0
· Visningar
89
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Falsterbo Horse Shows ordförande Jana Wannius konstaterar att vi lever i en ny värld. Ridsporttävlingen byter namn till Al Shira’aa... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 793
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka