Den är möjlig att "rubba", ja. Men skulle man bara få för sig att helt sonika rycka lös SI-leden så skulle det knappast bli lyckat
finns mycket runtomkring SI-leden som kan "dra" den låst som jag förstått. Sen var det den där biten med hönan eller ägget, vilket jag inte greppat ännu när det gäller SI-leden, hittills har jag upplevt att problem med SI-leden snarare är bieffekt än orsak, men den kan knappast vara svår att få "låst" med en rejäl duns - häst som dunkar i höften i något rejält, går omkull eller dylikt.
En annan sak är att de väldigt ofta är låsta i ländryggen i samband med problem med SI-leden. Kanske kan det vara så att allt "bakom" ländryggen också blir hindrat i rörelserna pga det så hästen lägger till med taskigt rörelsemönster?
Har själv aldrig hört HL prata, men har hört fler än du säga att han är en "snackare"
Blev ändå lite glatt överraskad när jag skummade igenom boken, även om besattheten är av SI-leden så betonar han ju att det är många delar som hör ihop och att man måste få hela kroppen i balans. Sen hur han gör i praktiken har jag tyvärr ingen aning om