Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Jag är väldigt nyfiken på de sättet att arbeta med hästen. Från marken dvs! Är det någon här som har erfarenheter? Lite tips och tricks! :)
4 5 6
Svar
112
· Visningar
12 349
Senast: cristobal
·
R
Ridning Hej allihop! Var på kurs igår för instruktör i AR och i pass nummer 2 ville h*n att jag skulle rida honom då för att se vad vi kunde...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 744
Senast: ramada
·
E
Ridning * testar här också eftersom jag inte ännu fått napp på körnings-forumet. Är inte kunnig inom AR men min fascination ligger mer åt det...
Svar
3
· Visningar
1 342
Senast: mackan
·
A
Ridning Jag har är nyligen också lite konfunderad över det där med hur bäst flytta ut hästen på volten. Dvs. förstora volten. Jag har liksom...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: Zahlo
·
D
Ridning Sett fler som har det men inte blivit riktigt klok hur man får till det med att sätta fast i nosgrimman. Om man gör som det står på de...
Svar
15
· Visningar
2 146
Senast: Gaia
·
S
Ridning Undrar lite hur ni upplevde att rida på en hand för första gången o hur reagerade hästen? Var o tittade på en kompis som var på AR kurs...
Svar
3
· Visningar
1 264
Senast: Immer
·
B
Ridning Jag funderar på att köpa en Espaniola eller en De luxe. Har provridit en Espaniola ett par gånger och tyckte om den. Dock blev jag...
Svar
1
· Visningar
1 060
Senast: Spider84
·
Ridning Nu har jag sett i en del trådar att de som inte har kommit så långt i sin utbildning "rider inte AR".. utan när de rider AR så är det...
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: malinsky
·
Ridning jag är lite nyfiken nu, på nästan alla bilder jag har sett av folk som rider AR så rider de med stångbett- är det det anligaste att man...
2
Svar
33
· Visningar
3 208
Senast: Zahlo
·
Ridning Jag har hittat dessa antika massingstigbyglar. Nagon som har nagon ide var de ursprungligen kommer fran samt ca vilken tidsperiod...
Svar
7
· Visningar
2 514
Senast: KungTulle
·
Ridning Måste fråga, för jag har fått olika bud. Skulle vara väldigt intressant om ni ville berätta. Många skriver "Inom AR...." som om det...
Svar
13
· Visningar
1 302
Senast: true_blue
·
M
Ridning Vilken föredrar ni och varför? Vilka är skillnaderna mellan dessa, om det finns några? Och då menar jag inte endast utformningen, utan...
Svar
9
· Visningar
3 666
Senast: vanimelde
·
L
Ridning Hur får man hästen att söka sig framåt och nedåt. Hästen är jättelätt i munnen men jag saknar suget i tygeln. Hon är pigg och framåt...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: lilla e
·
  • Låst
Ridning Innan du skriver fråga om ridskolor, tränare, läger och dylikt LÄS HÄR! Jag kommer även fortsättningsvis att radera trådar där ni...
Svar
1
· Visningar
22 357
Senast: IngelaH
·
Ridning Läste för ett tag sen att förvänd öppna på volt ska vara enklare för hästen att utföra.. Tänkte om det finns något liknande man kan...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 243
Senast: tuaphua
·
Ridning Vilka är alla dessa AR-ryttare, som piafferar i tid och otid på hästar som inte är färdiga för uppgiften? När man läser i alla AR-...
2
Svar
32
· Visningar
2 925
Senast: Polly_Mulle
·
D
Ridning Japp, så har jag och Dennis "jobbat" på långa tyglar för första gången:banana: Garanterat såg det definitivt inte ut som det skulle...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: Dennis
·
L
Ridning Hejsan, vad använder nu för bett på era hästar...ni som har kommit ganska långt! Har en nordsvensk korsning som vi för tillfället...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: Lollolover
·
J
Ridning hur tränar ni? hej tänkte höra lite om hur ni tränar och hur ni kom igång. Hade ni tränare i början och har ni tränare nu? Jag skulle...
2
Svar
33
· Visningar
2 228
Senast: IngelaH
·
R
Ridning Hej alla! Kanske lite löjligt att skriva om men, det är verkligen värt att nämnas! Hade ut min hovslagare idag som verkade hästen och...
Svar
12
· Visningar
1 320
Senast: Nordisrusset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka