Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Nu behöver jag lite kloka buke huvuden samlade. Mitt gamla sto är skadat sedan juni. I slutet av juli fick jag beskedet att hon ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 769
Senast: evis
·
N
Ridning Vilka typer av tygeltag tar man när man rider på en kapson? Jag har läst det som skrivits tidigare och har förstått att man inte ger...
2
Svar
33
· Visningar
4 105
Senast: Totola
·
L
Ridning Jag vet att det finns äldre trådar om detta men tyckte inte jag blev så mycket klokare av att läsa dem så jag försöker med en ny tråd...
2
Svar
23
· Visningar
4 947
J
  • Låst
Ridning någon eller några som rider klassiskt som bor i dalarna?
Svar
1
· Visningar
757
Senast: IngelaH
·
A
Ridning Hei! Jeg vil gjerne få fortelle om min seneste tur til Portugal der jeg red for David Oliveira! Jeg har vært i Portugal mange...
Svar
8
· Visningar
1 636
Senast: Ivylin
·
Ridning Jag undrar vad ni har för erfarenheter och tankar kring att lära en unghäst söka fram och ner mot bettet. En tanke jag får är att är...
Svar
9
· Visningar
1 168
Senast: Spider84
·
H
Ridning Har en unghäst som skall ridas in nästa år. Har funderat lite på vilken ridstil som skulle kunna passa. Vet väldigt lite om vad som...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 935
Senast: MorvanMorr
·
Ridning Min pålle har haft korta muskler i bakkärran, men är nu ganska omusklad pga att hon har stått sedan hon blev dräktig och fick föl föra...
Svar
9
· Visningar
2 647
Senast: angelaL
·
A
Ridning Vad tycker ni, har Akademisk ridkonst fått ett bihang/utbrytare där man satsar mera på den faktiska tekniken och glömmer konsten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 411
Senast: Ewa-Lena
·
Ridning Har fått hem boken: "Anteckningar från Spanska ridskolan"! Väldigt intressant och bitvis spännande läsning. Författaren kämpade hårt...
Svar
12
· Visningar
1 640
Senast: Spider84
·
T
Ridning Jag har en kallblodstravare som jag rider akademiskt. Nu är det så att vi har fått sadelproblem på slutet. Sadeln lägger liksom...
Svar
13
· Visningar
1 207
Senast: trolli
·
Ridning En sak jag funderat mycket på (kanske t o m har startat någon liknande tråd förut :p ) är hur det egentligen är tänkt att man ska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 040
Senast: mackan
·
Q
Ridning Vad heter det när hästen går med frambenen liksom raka i luften? :D Svårt att förklara...Först ena benet fram, rakt ut i luften och...
Svar
12
· Visningar
1 536
Senast: ardnasgrebsrof
·
M
Ridning Hej Är inte insatt i AR, men har ett stigande intresse. Varför har man spöet riktat rakt uppåt då man rider? Det finns säkert någon bra...
Svar
4
· Visningar
1 093
Senast: Finnfun
·
L
Ridning Hej! Vilka här är det mer än jag som ska delta i kursen som startar i juni? Har du gått kurser för KFH tidigare? Vilka förväntningar...
2
Svar
26
· Visningar
2 846
Senast: Lunagarden
·
Ridning Hur tjocka och ganska fasta paneler kan man få tillverkade till en espaniola? De jag har (som skulle vara extra tjocka och mjuka, kom...
Svar
8
· Visningar
1 431
Senast: HannaZ
·
Ridning Har ni stött på kontraställning inom AR? Jag tror inte att jag har gjort det. Vad blir de positiva/negativa effekterna av...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
9 777
Senast: Totola
·
Ridning Den klassiska dressyren och AR verkar vilja ha en en snabb travtakt(eller ännu snabbare än trav eg) i piaffen medans tävlingsdressyren...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 977
Senast: Lusidor
·
Ridning Jag har ett femårigt ikke inridet sto som står hos min syster før følning. Syster ska behålla følet och stoet ska tillbaka till mig...
Svar
12
· Visningar
1 222
Senast: marer
·
Ridning Har en unghäst som varit lite stel i sidorna, vill sjuta ut bakdelen i ena varvet och skjuta in bogen i det andra. Detta är något vi...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: ramada
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix