Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag och syrran ska på AR läger nästa vecka, det ska bli jättekul! Jag har aldrig provat Akademisk ridning förut och jag längtar tills...
2
Svar
23
· Visningar
2 508
Senast: Totola
·
Ridning Det är Kieffers AR-träns Isabella Någon som har sett det? Vet köpställe? Hade varit en utmärkt present till min kompis:D
Svar
2
· Visningar
1 112
Senast: lady_vip
·
Ridning Det har varit en fantastisk vecka som veckoelev hos BB i Danmark. Vi har lärt oss mycket, sett så mycket bra ridning och underbara...
2
Svar
24
· Visningar
2 714
Senast: CillaW
·
Ridning nu behöver jag verkligen en ny dressyrsadel!! och eftersom det är helt omöjligt att hitta en bomsadel som passar damen så har jag lite...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: melvin
·
Ridning Hejsan! Nu har jag funderat igen..;) Hur väl går det egentligen att kombinera NH (nu tänker jag mest på PNH) och akademiskt? Jag har...
Svar
18
· Visningar
985
Senast: em76
·
L
Ridning En mycket flummig frågeställning som jag ska försöka att utveckla och hoppas på en givande debatt. Bakgrunden: Rider en häst sen...
Svar
3
· Visningar
1 864
Senast: bigganl
·
T
Ridning Har en sjuårig kallblodstravar valack som jag rider akademiskt. Har gjort i snart två år nu. Men vårt största problem är...
2
Svar
25
· Visningar
2 475
Senast: mackan
·
  • Låst
Ridning Såg en länk till en film på Buke här för någon månad sedan. Men nu har jag förlorat vilken tråd det VAR!!! Det var en tråd i Klassisk...
Svar
1
· Visningar
1 033
Senast: Jegra
·
E
Ridning Måste bara få skriva av mig.. Jag ska åka på kurs nästa helg (som markryttare). Det ska bli så intressant att äntligen få åka på en...
Svar
5
· Visningar
911
Senast: Anna_
·
F
Ridning Lägg in bilder, eller gärna filmer på AR-ryttare som ni tycker är representativa och skickliga! Ser fram emot en intressant och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 910
Senast: dressyrtant
·
Ridning Hur tänker och gör ni då ni behöver förstärka hjälperna.Då detkänns som om hästen helt klart förstår men likssom inte tar saker på...
2
Svar
22
· Visningar
2 204
Senast: Zahlo
·
Ridning Är det samma inom den klassiska ridkonsten; att "hästen ska ridas på yttertygel?"
9 10 11
Svar
207
· Visningar
14 545
Senast: Totola
·
F
Ridning Är det någon skillnad? Läste precis i en annan tråd angående vilka rörelser som inte utförs på Spanska ridskolan. Vad kallas deras...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
12 352
Senast: true_blue
·
Ridning Ibland tänker jag nog mer än rider :o Läser här och i böcker, diskuterar, funderar och analyserar. Hur och varför, hjälper hit och...
2
Svar
30
· Visningar
2 490
Senast: Anna_
·
Ridning Om ni letar en ny tränare - var/hur letar ni och hur avgör ni vilken ni ska välja? Brukar ni alltid titta på några lektioner innan eller...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: IngelaH
·
Ridning Har precis köpt ett nytt bett till pållen, en stång med S-skänklar. jag har tidigare haft ett stångbett med raka skänklar... och nu...
2
Svar
32
· Visningar
1 954
Senast: suberdoo
·
C
Ridning Min häst går i en jättefin form i både skritt oh i trav, men när vi kommer till galoppen så får vi problem. Hon vill aldrig söka sig...
Svar
10
· Visningar
1 057
Senast: fio
·
Ridning Vore ju faktiskt jättekul att lära pållen det.. Hur går man tillväga och hur lång tid tar det ungefär innan man får till den? Funkar...
Svar
15
· Visningar
1 798
·
T
  • Låst
Ridning Jag har precis blivit intresserad av att börja lite smått med AR, mest för att jag vill att min häst ska trampa under sig bättre och få...
Svar
5
· Visningar
890
Senast: IngelaH
·
F
Ridning En del av er minns den lååånga fyrtakts galopptråden - startad av Schameless tror jag. En del med fasa och andra med fniss:angel...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 830
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar