Presentation av AR som AR-ryttare vill att andra ska uppfatta denna inriktning!

Sv: Presentation av AR som AR-ryttare vill att andra ska uppfatta denna inriktning!

Va vadå berätta mer!

Sv: Presentation av AR som AR-ryttare vill att andra ska uppfatta denna inriktning!

Håller med om att de inte är piaff..hästen har tvingats sätta sig mer på hasorna än va den klarar för att röra på siog samtidigt men nån fin levad blir de inte av de heller efter vad jag sett av sånt.

Ja tycker de syns jättetydligt.. De kan ha vart bra innan eller efter..konstigt om det inte vart det..men ingen bild jag skulle valt direkt!

Den hästen kunde nog föresten sitta på hasorna av sig själv i hagen redan innan den kom till sverige.

Här är två bilder jag tycker om:

l_c3ca3695ce037ed5a29080112f3f4bcc.jpg

l_5a20cec99457437b45a88b37b11cf44a.jpg

Härliga bilder!
Och ni var alldeles fantastiska i helgen!

Immer

jättetrevlig sökning och välvning, det ser harmoniskt och fint ut!

Härliga bilder!
Och ni var alldeles fantastiska i helgen!

Immer

Tack vännen! Och tack för ditt uppmuntrande mail!

Det var bl a det som gjorde att jag faktiskt vågade lägga ut bilder - trots allt.

Ni var också jättefina att se :D

Piaff är likförbaskat trav på stället oavsett inriktning.
Levad är oxå det som det är.

Sen kan det vara piaff på väg till levad- som jag tror att den bilden handlar om.

Klart att piaff är trav-takt. sen kan man göra mer ellermindre samlade och satta piaffer eller framåtgående eller på stället.

Detta fotot är han väldigt satt på och han har väldigt lätt för att sätta sig. Han e lixom avlad på det;) Han har en väldigt hög takt i sin piaff och lite svårt med takten men har kommit längre i utbildningen nu från då fotot är taget.
Men du har fel angående at han är påväg in i en levad, den dagen gjorde de ingen levad.
Att han är spänner sig lite beror främst på att marken var hård och ojämn...
Jag skulle fota till hingstkatalogen och det var helt enkelt den hagen som var bäst att rida i.

//Mvh Zandra(fotografen till piaffbilden på CD och Fadde)

Senast ändrad:

Den hästen kunde nog föresten sitta på hasorna av sig själv i hagen redan innan den kom till sverige.

Hästen är utbildad i sverige av ryttaren på bilden.

Då har väl du facit- till vad som händer i nästa moment.
Kan anta att den bilden togs ut ur en hel drös- som ni tyckte var mindre bra.

Ja. mästerfotografen:bow:- det är bara att slänga upp dem:banana:

dom finns inte kvar på datan... detta kortet finns inte heller kvar.
Jag kommer faktiskt inte ihåg( det var faktiskt i vintras* minnet e bra men kort) inte levad iaf... men skulle satsapå skritt eller halt pga underlaget.
Ja detta är ju inte direkt en av de bästa fotona.. . kan se om jag hittar några bättre men de flesta ligger nog på skivor eftersom detta inte är min data... ska se om jag hittar några.

Fast nu handlar ju tråden inte om att såga en persons piaff, utan att någon tyckte att det här var en bra piaff. kan du inte lägga ut ngt som du själv gillar och ser som bra, så kan vi kanske jobba på att inspireras i stället för att tråka ut varann med kritik.:)

Det vi inte gillar kan vi ju spara till en kritiktråd. Det var ju, AR som aR-ryttare vill visa det. Inte bilder på, så här fel kan det bli, varsågod och dissekera!

Bara en puff i en positiv riktning..:idea: i all välmening!

Men om AR-folk anser att piaffen ska ut som sådan, kan jag förstå varför de inte gillar TR-piaffen.

Man ser sällan vilken poäng ryttaren får på separata rörelser.
Om ngn får en totalpoäng på 65% o kanske gör kanonökningar o piruetter, men får 4 på piaffen. Det framgår då inte.

Ska leta bilder.:)

Men om du kan hitta någon bild där du inte har en aning om poäng, men gillar det som framgår av bilden! Om det sket sig i nästa sekvens är vi ju lyckligt ovetande om!

Ska själv jaga ut någon fotograf för att fota lite mer grundläggande övningar. Piaffen låter vi bli att exprimentera med än på ett tag Ska bespara världen ännu en låst rygg med oren tramptakt.. :rofl:

Din häst gillar dig va? Det ser så ut! :)

Jag kan intyga att det är så!

Immer

oj vaskoj hoppas på kort då :)

Senast ändrad av en moderator:

Fast nu handlar ju tråden inte om att såga en persons piaff, utan att någon tyckte att det här var en bra piaff. kan du inte lägga ut ngt som du själv gillar och ser som bra, så kan vi kanske jobba på att inspireras i stället för att tråka ut varann med kritik.:)

Det vi inte gillar kan vi ju spara till en kritiktråd. Det var ju, AR som aR-ryttare vill visa det. Inte bilder på, så här fel kan det bli, varsågod och dissekera!

Bara en puff i en positiv riktning..:idea: i all välmening!
bra skrivet :)

Håller med om att de inte är piaff..hästen har tvingats sätta sig mer på hasorna än va den klarar för att röra på siog samtidigt
men säger du inte emot fakta nu? p bilden lyfter hästen diagonalt benpar-- alltså rörelse.
eller menar du att hästen på bilden inte ser ut att ha styrkan föratt sätta sig så mycket i piaffen än? förklara gärna hur du tänker :)

Din häst gillar dig va? Det ser så ut! :)

Vad gulligt att du och Immer skriver så!

Det var faktiskt en sak som fyllde mig med ödmjuk lycka under helgens kurs - att han faktiskt tycker om mig.
Han är en pärla.

Och i morron åker vi till Danmark!!!

om hästen på bilden har ägarna skrivit såhär i sin reklam:

"Född 1998
Uppfödare: Luis Ottaño Garrido, Spanien
Ägare: Gesta P.R.E, Strängnäs

Fardelejo är en häst med extremt hög ridbarhet och utmärkt temperament. Vi har sedan han kom till Sverige 2005 prioriterat hans ridutbildning och 2007 blir första året som Fardelejo kommer att användas i svensk avel."

Så antingen har ryttaren utbildat till "piaff" från outbildad på två år här i sverige....eller så menar du inte det och den är istället utbildad i ca fyra år spanien från tre års ålder, sen hitkörd o utlånad till honom?

Va du än menar kunde den sitta på hasorna i hagen innan den kom till sverige, vilken normal pre kan inte det? Annat med halvblod o liknande.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 637
Senast: Freazer
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 608
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
2 033
Senast: Solstig
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 114
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama