Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Träffade för en tid sedan en vän som har ridit och tävlat inom flera olika grenar. När vi började prata om Bent och AR så sa hon nåt i...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
11 054
Senast: Spider84
·
Ridning Jag har börjat longera min häst och har märkt att han gärna vill korta av överlinjen och ta upp huvudet i höger varv. Han spänner sig...
Svar
1
· Visningar
719
Senast: Lusidor
·
Ridning Hur upplevde ni skillnaden? Är det ett bra alternativ jämfört med vanlig dressyrsadel? Min häst har breddat sig ur dressyrsadeln och jag...
Svar
12
· Visningar
1 381
Senast: bigganl
·
Ridning Finns det någon som har en bra bild på någon som sitter bra i en barocksadel? Jag är lite nyfiken. Kan inte dra mig till minnes att jag...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 069
Senast: Fredrik_
·
B
Ridning I slutet av april ska jag o pållen åka på vår första clinic! Äntligen har jag fått det bekräftat! UJJ vad det ska bli spännande...
Svar
4
· Visningar
1 138
Senast: Zeeke
·
Ridning .. på kort töm. Jag har väldiga problem med skolorna i traven. Vi har varit på kurs och då fick vi börja med det. Gick väl inte jätte...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: _moa_
·
L
Ridning Er det noen som har erfaring med saler fra amazonas? jeg står i disse dager og skal kjøpe meg sal fra amazonas, og lurer da på om noen...
Svar
14
· Visningar
3 313
Senast: Linna
·
B
Ridning Ska på kurs i slutet av Juni och planerar att ta med min knappt påbörjade unghäst så hon får gå ett pass *redan nervös :eek: * Vad...
Svar
7
· Visningar
1 015
Senast: Borboleta
·
Ridning 2 år efter olyckan är jag Äntligen, äntligen tillbaka uppe på hästryggen! :bump: Visst har jag ridit innan men jag har bara kunnat...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
10 556
Senast: Sammet
·
Ridning Exakt vad är det som ingår där? Någon som vet? Får man göra det från marken? Har förr mig man får lov att göra riddarprovet från...
Svar
5
· Visningar
1 441
Senast: Gaia
·
  • Låst
Ridning Vad ska man tänka på om man vill skola om sin häst till AR? Finns det några bra sidor med tips och råd? Vad är bra respektive dåligt med...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: IngelaH
·
Ridning En grej jag kom att tänka på; det verkar vara lite olika hur AR-ryttare använder skänklarna. Hur använder ni dom- i vilka lägen och med...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: Totola
·
E
Ridning Jag har en varmblodstravare som jag håller på att skola om. Efter diverse skador på honom och mig så känns det äntligen *peppar peppar*...
2
Svar
24
· Visningar
2 048
Senast: Immer
·
  • Låst
Ridning Ska på clinic i sommar med mitt PRE sto. Rider vanligtvis mest hoppning/fälttävlan och "engelsk" dressyr. Men som PRE ägare får man ju...
Svar
1
· Visningar
693
·
Ridning Om ni skulle anordna en introduktion till eller demonstration av AR/klassisk dressyr/barockridning som är både teoretisk och praktisk...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: _Netty
·
E
Ridning Ja, som rubriken lyder: Jobbar ni era hästar från marken?? Om ni gör det så: När gör ni det?? Hur ofta?? Varför?? Det jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 447
Senast: horsemanship
·
S
  • Låst
Ridning finns det ngn sida med information om AR tränare osv? Vart dom befinner sig och kan hålla träningar? Jag har haft min häst hos AR...
Svar
1
· Visningar
815
·
Ridning Det frågade min sambo mig idag när jag kikade på filmerna från den nya filmtråden. Först tänkte jag att det är ju jätteenkelt att...
2
Svar
34
· Visningar
2 906
Senast: angelaL
·
K
Ridning Vad är det absolut första ni lär er helt orörda unghäst när ni tänker utbilda den barock/akademiskt? Och näst första? Min tvååring...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: Stallkatten
·
A
Ridning Hej på er alla! Jag har precis köpt en shettis som sällskap vill min stora häst och vill nu träna henne från marken då jag är för stor...
Svar
3
· Visningar
2 063
Senast: isaaak_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg