Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Ridning Det är så sällan man ser akademisk utrustning (då menar jag inte bara sadlar, för dom är ju ganska vanliga) Utan träns, schabrak, och...
Svar
1
· Visningar
874
Senast: IngelaH
·
Z
Ridning Hej, här finns säkert redan massor av trådar om samling, har bara kollat de sista tre sidorna och sökmotorn (hittade inget snabbt som...
Svar
10
· Visningar
1 265
Senast: Zab
·
Ridning Skall få en klänning uppsydd av min syster, men vilken modell användes under barockperioden? Är det 1800-tals med vanlig skärning...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 319
Senast: Folshult
·
Ridning Har börjat med grunderna som att flytta med tygeln å flytta från skänklar och han börjar jobba på bra å slappna av, när man rider på...
2
Svar
30
· Visningar
2 547
Senast: Milou75
·
Ridning Har lite funderingar på att köra in min unghäst så småningom,på så sätt kan jag ju använda henne lite och så innan jag rider och hon...
Svar
18
· Visningar
1 312
Senast: charmant
·
Ridning Tycker att det ar sa jobbigt att lasa igenom tradar pa 10 sidor, sa pa den hara hemmsidan sa finns det interesanta filmer...
Svar
6
· Visningar
1 049
Senast: angelaL
·
M
Ridning Hej hej! Tänkte bara höra lite om det finns någon buke.. som rider Akademiskt på sin ponny. Varför jag undrar är att jag behöver leta...
Svar
18
· Visningar
2 147
Senast: Flyger
·
Ridning Hoppas jag stavade efternamnet rätt... men, är det någon som läst/tittat i boken? Jag har bara sett de sidor som ligger på nätet...
2
Svar
36
· Visningar
3 527
Senast: Borkan
·
Z
  • Låst
Ridning Hejsan, jag har hittat hit igen, ska se hur lång tid det tar innan jag går folk på nerverna med allt jag skriver nu:P Men till ämnet...
Svar
1
· Visningar
734
·
Ridning På allmän begäran kommer här en rapport från helgens, min första, AR-kurs. ;) Som jag tidigare sagt jag har svårt att kategorisera...
Svar
18
· Visningar
1 531
Senast: Freyja_bus
·
Ridning Vart fäster ni blicken när ni arbetar hästen från marken inom AR, alltså när ni longerar? Jag tränar väldigt mycket NH med min häst...
Svar
1
· Visningar
809
Senast: Lusidor
·
L
Ridning i öppna i vänster varv flyter pållan ut framåt, går rätt ur öppnan alltså, eller fortsätter i öppna men flyttar sig längre och längre...
2
Svar
32
· Visningar
1 884
Senast: bigganl
·
Ridning Nu har jag varit på kurs och det ledde till en hel del funderingar kring yttertygeln. Så nu vill jag höra hur/om ni använder yttertygeln...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 471
Senast: Totola
·
L
Ridning Läser massor här inne med stort intresse! Tack för att alla delar med sig så frikostigt med sina kunskaper. Jag vill få bättre...
Svar
12
· Visningar
1 146
Senast: Folshult
·
E
  • Låst
Ridning Den 11 mars var det ju en debatt om Klassisk ridning med Bent Branderup, Julio Borba, Karl-Philippe m.fl. Var det någon som lyssnade på...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: svea
·
D
  • Låst
Ridning Ja, är det någon som vill berätta skillnaden?:smirk:
Svar
1
· Visningar
789
·
C
Ridning Eftersom jag är ny inom det här. Ska om 2 veckor vara med på min första kurs. Vore det roligt om ni som redan hunnit en bit på vägen...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
22 850
Senast: vampirida
·
R
Ridning Hej!! Hoppas ni kan hjälpa mig lite grand, jag är så himla nervös...:o Ska ju nu till helgen, lördag/söndag, på kurs i Akademisk...
Svar
8
· Visningar
1 146
Senast: tottenham
·
Ridning Nu kan jag inte låta bli att skriva ett onödigt inlägg här igen. :D Närå, jag ska ju som sagt träna i helgen. Kurs i två dagar med...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Yrja
·
T
Ridning Jag behöver tips på övningar jag kan göra med vår övervuxna shettis från marken, för att få henne mer liksidig och mindre stel. Vi har...
Svar
7
· Visningar
1 484
Senast: Equiform
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix