Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att den där sista travbilden ser jättetrevlig ut. Fin o avslappnad utan att tappa takten. Go häst!
var med som fotfolk på den kursen! han såg väldigt fin ut tycker jag, en riktig goding!
Eller så har din häst vrickat sig utan att du märkt det och därmed har den fått en inflamation.jag har ju tom en häst som har drabbats av min ridning)
Jag tror att "problemet" ofta är att man som åskådare till exempelvis AR eller barockridning mest får se ekipage som är på grundutbildningsnivån. Det finns liksom inte så många ekipage som det finns inom ex dressyreliten som är offentliga och "jättelångt" komna.
Jag läste en väldigt tänkvärd liknelse av Eva Hjälmbrant om en trädgårdsmästare som alla sa skulle vara så duktig. Men första sommaren man åkte och tittade på hans trädgård för att njuta av prakten, hade han bara jämnat marken. Det fanns inte ens en planta att se. Nästa år åkte man dit igen, övertygad om att NU skulle det vara prunkande. Då såg man 4 små taniga plantor mitt i jordöken. Och då tappade man intresset. Man åkte inte dit igen, utan förkastade trädgårdsmästaren och hans redskap. Hade man åkt dit efter 15 år kanske man hade fått se en underbar trädgård.
Lite så kan det ju vara för oss alla. Vi tycker att vi gör framsteg med våra hästar, men visar man upp det för andra, ser det inte ens ut som kattskit. För åskådaren vill bara se ett färdigt resultat. Och åskådarna är ju väldigt olika utbildade. Några ser undertempo, en annan ser bra bärighet. Där en tredje ser övertempo på bogarna på en sned häst, ser en fjärde ett friskt tempo som är nyttigt.