Sv: Bilder

Jättetack för din berättelse. Det låter inte som att det står så bra till med tävlingsridningen i England, förhoppningsvis är det en trend som är på väg att vända. Det tar tid men jag tycker nog man kan se att det "klassiska" tänket börjar sippra ner till tävlingarna också. Däremot får man nog räkna med många år till innan det nått hela vägen ner till gräsrötterna - och upp igen...

Ser fram mot bilder! :)

Tranar_beskuren.jpg

Återgår till bilder.

Detta är den första bilden jag lägger ut på detta forum.
Den är från i höstast när jag och min häst var på kurs.

Blir jätte glad för konstruktiv kritik på bilden. :D
Så säg vad Ni tycker, var inte för elaka bara *ler* ;)

haha, jag ser att du är som jag, vart är du på väg egentligen? ;) jag sitter också och kollar ner HELA tiden, jag förstår inte varför, men jag börjar bli ett uns bättre på det.
annars tycker jag att det ser fint ut, det är ju svårt att bara kommentera en bild.. :P

Jag sitter också gärna och tittar ner på min häst. Det är för att han är så himla vacker :)

Det är bra, jag tycker att vi ska njuta av våra vackra hästar allt vi kan, jättefin bild.:rofl:

Trevligt med en annan klassiskt ridande svensk i England.

I sverige red jag akademisk ridning, här kallar jag det kort och gott classical dressage. Nämner man Academic Equitation ser folk ut som frågetecken.

Engelsk ridning är egentligen inte mycket värre än svensk tycker jag.
Hästhållningen däremot är generellt sämre.
Jag börjar till och med vänja mig vid all taggtråd och fårstängsel man ser i var och varannan hästhage...

Jag har jobbat hos två olika internationella ryttare varav en är fd elev på spanska ridskolan och Cadre Noir men dennes ridning är fortfarande långt från Akademisk ridning.

Vart i England bor du?

Jag har också problem med det, men har kommit ifrån det en hel del nu. Jag har dock arbetat med det väldigt länge.
Ett tips, som hjälpt mig, är att fokusera inåt på hur dina höfter rör sig. Försök känna hur hästen flyttar dem, i vilken riktning, vilken form o.s.v.

När man fokuserar inåt tittar man automatiskt rakt framför sig. ;)

haha, jag ser att du är som jag, vart är du på väg egentligen? ;) jag sitter också och kollar ner HELA tiden, jag förstår inte varför, men jag börjar bli ett uns bättre på det.
annars tycker jag att det ser fint ut, det är ju svårt att bara kommentera en bild.. :P

Hi,hi :o vet att jag tittar ner. Gör det när jag konsenterar mig väldigt mycket. Kanske inte så bra men jag är medveten om det i alla fall så då kan jag ju jobba på det ;)

tack för tipset, det är ju så störande, man ger ju automatiskt hjälper till hästen när man kollar ner, och det är ju inte så bra.. :o

Aha!!! Äntligen har jag "fått" ett bra svar på varför jag oxå sitter och tittar ner på min häst! Han är oxå så vacker! (i mina ögon) :love: :idea:

Förlåt tonårsinlägg, men vad roligt att "träffa" någon som rider för Carl Hester! Jag beundrar honom enormt! :bow:

Hejsan igen, jag har inte vart har pa ett tag...

Viva- jag bor in Buckinghamshire, och har tva hastar for tillfallet...jag maste nog saga att jag tycker ridningen generellt ar samre har an i sverige, i alla fall efter vad jag kommer ihag, har inte riktigt sett nan svensk ridning pa 15 ar, forutom vad jag ser pa tv forstas...men jag tror att det ar vanligare i england att manniskor skaffar sig hast innan dom ar speciellt erfarna. Har ar det sa vanligt med sma diy (do it yourself) yards, sa man kan ha sin hast pa ett litet stall dar inte egentligen nagon vet sa mycket om varke sig ridning eller hastvard, late lite elakt kanske men jag har haft mina haster pa tre olika stall har och har sett mycket som far haret att resa sig i nacken, bade nar det galler ridningen och hasthallningen...
Man kan komma undan med att ha hast relativt billigt har, och det gor att manga som kanske egentligen inte skulle ha hast skaffar det och sen inte spenderar riktigt vad som behovs...naturligtvis finns det jatte manga duktiga och utbildade hast manniskor har med men jag har sett mycket som ser ratt hemskt ut..

Jag tror den klassiska ridningen, ar pa framsteg har i england och dressyr overhuvudtaget kanner jag ar en sport som ar pa framsteg har i england. Historiskt har val england alltid varit mer prominent i falt tavlan och hoppning, men framfor allt Carl har ju hojt dressyrens profil namnvart. Jag tror ocksa att folk har borjar ha ett mjukare satt att handskas med hastarna, jag tavlar mest i falttavlan just nu, och var val en av dom fa som spenderade sa valdigt mycket tid med dressyren, men det ar egentligen dar mitt hjarta ligger..

For tillfallet ar bade min ridning och min hast i ganska daligt skick, hasten dom jag koncentrerar mig pa just nu ar lite av ett problem barn och skyggar valdsamt i manegen for minsta ljud, stegrar sig hellre an att ga framat, sa vi jobbar pa att behalla koncentration och framatbjudning for tillfallet, plus att jag har utvecklat ett kronsiskt behove av att titta ner, kanske for att kontrollera att hasten fortfarande ar dar...och med tanke pa farten som on skyggar med ar det kanske inte sa konstigt...:-))
Jacko- Carl ar jatte harlig och valdigt hjalpsam aven om vi inte riktigt ar pa topp niva, jag kommer inte kunna komma ivag till honom pa ett litet tag eftersom vi hade ett inbrott och min trailer blev stulen...:-(
sa nu far vi jobba hemma ett litet tag..

vet nan hur man satter upp bilder sa kan ni fa se lite engelska pallar...
cheers

Viva- vem rider du for?
jobbar du med hastar eller?

jatte kul att "traffa" en annan svensk :-)

Hej, kul att höra av dig!

Här i england har jag jobbat för
L. Ferreira, saddleseat.
David och Serena Pincus, dressyr.

Just nu jobbar jag i familjeföretaget men inte med hästar, som bisyssla köper jag in och tränar hästar av cob-typ för försäljning tillsammans med en bekant.

Jag har min häst utlånad i sverige, han kommer att flytta hit men inte förrän jag har eget stall. Säkert och låst för alla hästtjuvar.

För tråden, min häst utsmyckad för uppvisning:
cit.jpg

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 620
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 368
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar