Sv: Bilder

Undrade vad fotografen höll på med, tills jag satte på ljudet :D

Skulle vilja veta om det finns någon speciell anledning till att du sitter lite framåtlutad och väldigt lätt i sitsen? Såg väldigt fint ut annars!

:D Ja det kan vara lite svårt att filma och passa en 17månaders samtidigt.

Anledningen till den lätta sitsen är att det är filmat precis när jag suttit upp och då brukar jag börja med avlastningssits tills vi hittat balansen tillsammans.
Fast jag behöver inte nödvändigtvis vara så framåtlutad med överlivet för det, det är en av anledningarna till att det är så bra att filma ibland, så man får se vilka konstigheter man håller på med:D

Senast ändrad:

Tyvärr, ÄR det många som under åren vi har haft ett barock, akademisk, klassiskt forum som HAR bjudit på otroligt mkt ridbilder. Men det är ALLTID flera, som MÅSTE kommentera och diskutera den klassiska sidans utförande av ridning om böjningar, hur man ser ut, hur den och den tränaren är och till sist blir man helt nedtryckt i skorna, för att man gör något man tycker är helt rätt enligt de instruktörer man gillar och hur man märker att hästen utvecklats. Till sist TRÖTTNAR man på att bjuda på sig själv och sina bilder. Jag vet inte säkert, men du kan förmodligen SÖKA här på klassisk ridkonstforumet efter bilder, genom sökfunktionen. Och hitta massvis med trådar, som mer eller mindre spårat ur, redigerats eller låsts.

Du får skynda dig att komma igång med ridningen själv och börja lägga in bilder på dig och din häst som vi andra kan få njuta av.

Mvh

IngelaH

Tyvärr, ÄR det många som under åren vi har haft ett barock, akademisk, klassiskt forum som HAR bjudit på otroligt mkt ridbilder. Men det är ALLTID flera, som MÅSTE kommentera och diskutera den klassiska sidans utförande av ridning om böjningar, hur man ser ut, hur den och den tränaren är och till sist blir man helt nedtryckt i skorna, för att man gör något man tycker är helt rätt enligt de instruktörer man gillar och hur man märker att hästen utvecklats. Till sist TRÖTTNAR man på att bjuda på sig själv och sina bilder. Jag vet inte säkert, men du kan förmodligen SÖKA här på klassisk ridkonstforumet efter bilder, genom sökfunktionen. Och hitta massvis med trådar, som mer eller mindre spårat ur, redigerats eller låsts.

Du får skynda dig att komma igång med ridningen själv och börja lägga in bilder på dig och din häst som vi andra kan få njuta av.

Mvh

IngelaH

Jag har inte varit aktiv så mycket här på Buke förut, men nu är man helt beroende :angel:

Blir lite ledsen över det du precis skrev, usch vad hemskt om det är så här. Har själv hållit på med AR i några år och har alltid upplevt människorna inom denna genre som tillmötesgående och hjälpsamma. Som sagts förut, dressyren är till för hästen, och har man detta som utgångspunk borde man inte då uppmuntra och bli glad för alla som försöker sig på och väljer denna inriktning. Visst är det bra med konstruktiv kritik men man ska väl inte vara så hård att man får andra att vilja byta inriktning?
Hoppas att jag har fel och att alla här, precis som jag, vill göra allt för hästen som individ, det är väl därför som vi håller på med dess underbar djur, eller?

O ja, men nu missförstår du mig nog. Vi som håller på inom grenen, VET ju vad, hur och varför vi och andra som rider för olika tränare gör som vi gör.

Vi försöker förklara, så att även andra ska förstå. Men tyvärr är det ju ofta som folk "utifrån" inte vill förstå. Och det är då konflikter och stridigheter (diskussioner som det heter på lite finare språk) kommer in.

O ja, men nu missförstår du mig nog. Vi som håller på inom grenen, VET ju vad, hur och varför vi och andra som rider för olika tränare gör som vi gör.

Vi försöker förklara, så att även andra ska förstå. Men tyvärr är det ju ofta som folk "utifrån" inte vill förstå. Och det är då konflikter och stridigheter (diskussioner som det heter på lite finare språk) kommer in.

Då förstår jag, skönt att höra att jag misstolkade det hela. Trots det är det synd att disskusioner med de, med andra synsätt, inte ska kunna hållas på "rätt nivå". Man kan bara behandla andra så som man själv vill bli behandlad ;)

Man får alltså helt enklet inte ifrågasätta utan bara säga ja o amen.

Ja, ja det förklarar en hel del! :angel:

Blir faktist ganska tråkigt att läsa om DIN negativa inställning till oss vanliga dressyrryttare också, särskilt med tanke på att du är moderator. :crazy:

Blir faktist ganska tråkigt att läsa om DIN negativa inställning till oss vanliga dressyrryttare också, särskilt med tanke på att du är moderator. :crazy:

Jag kan oxå tycka detta är tråkigt :cry:

Man kan då förstå hur det kommer sig att jag, och andra blir beskyllda för att köra med falskspel såsom att ha dubbla nick och gå in i diskussioner och ge medhåll till sig själv när man argumenterar utan att säga ja och amen.....

Jag rider fyra träningar om året för min AR-instruktör
Jag rider 20 träningar om året på vanlig ridskola, med min häst extra handikappridning.
Jag brukar kunna rycka in 10 gånger vid sjukdom på vanlig ridskola med min häst
Jag är på handikappridläger en vecka om året på vanlig ridskola med min häst
Jag rider ut 1-2 ggr i veckan med mina stallkompisar och då är det mycket vanlig ridning, då jag får en hel del handfasta tips av stallkompisen som tränar vanlig dressyr, för vår gamla gemensamma ridlärare, som tränar och tävlat S't Georg/GP

När jag rider själv i paddocken, eller ute i skog och mark rider jag VANLIG dressyrträning, eftersom det ändå är DET jag är främst inlärd på och sen har jag det akademiska tänket i övningarna och lägger till de övningar vi jobbat med på AR-träningarna, de stunder damen och jag är på samma våglängd.

Men det har ju du och jag diskuterat och du har förstått det tidigare, enligt tidigare kontakter.

Mvh

IngelaH
både privatperson, som också har rätt att diskutera

och moderator, som också har rätt att diskutera.

Hej IngelaH.
Tyvärr har jag fortfarande inga bilder, men jag jobbar på det. Ska på kurs nu i Mars igen, då ska kameran också få följa med. Då hoppas jag att få med några bilder därifrån.:rofl:

hur satter man upp bilder har....har ingen aning ar det bara att copy and past url adressen?

hur satter man upp bilder har....har ingen aning ar det bara att copy and past url adressen?

Det låter som att du är på rätt väg. Om det inte funkar, kan du gå in på bukehjälp, där finns en nålad tråd om bildhantering, där finns allt du behöver veta. Lyck till, vill se bilder.:rofl:

Men detta måste väll vara induviduellt ?
Har själv lagt in bilder och INGEN har kommenterat .... vare sig negativt el possetivt.

Det bara struntas i totalt och det är oxå jobbigt...man får ingen som helst feedback om det var av den anledningen man nu lägger in bilder men kan tycka att det borde väll varjefall NÅGON som tycker ens häst e fin men men...

Men jag tycker din häst är jättefin,:mad: Men jag skrev det första gången du la in bilden, tror jag i alla fall.:o Annars ber jag om ursäkt:bow:

*knapplån*

Lägger ut lite bilder så att tråden fortsätter vara en bildtråd inte bara en tjafstråd ;) :D :p

Bilderna är på mig och en lånad häst på kurs. Jag har testat hästen en gång innan kursen och rider annars mycket sällan just nu (har "bara" en unghäst på tillväxt)... hästen är en femåring som är riden ungefär ett år i skogen rakt fram och "tränad" på bana kanske 15ggr innan kursen.

Bilderna är i kronologisk ordning (tror jag)

Pass12.jpg

Pass14.jpg

Pass18.jpg

Bilderna är av... tja taskit kvalitet men ni kan säkert hitta något att kommentera ändå :angel:

Kommer mer, blev för många bilder för ett inlägg

fortsättning

Pass110.jpg

Pass111.jpg

Pass 2 (bättre kamera... har ännu inte fått fler bilder från det passet av hon som fotade)

Pass2strinnan.jpg

Pass2ChristofferochannaJymjym.jpg

Have fun :D

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 620
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 368
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar