Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Ridning Vi kommer aldrig mer att rida, men något kul ska vi ju ha så därför tränar vi lite markarbete. Hästen i fråga har ett knä som varit...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Helan
·
  • Låst
Ridning Jag letar efter ridbocker pa nattet, hela boker som gar att skriva ut, alltsa inte bokhadlar osv. Nagon som kan hjalpa?
Svar
2
· Visningar
777
Senast: Immer
·
Ridning I vilket syfte och var i litteraturen möter man först på skolorna ovan mark? Jag har alltid tidigare läst att det var i syfte för...
Svar
0
· Visningar
2 395
Senast: Sammet
·
A
Ridning När man läser om barockridning hänvisas alltid till att denna grundades i militära behov på främst 1600-talet. Men hur ofta användes...
2
Svar
39
· Visningar
3 202
Senast: KungTulle
·
Ridning Någon som ska på kurs för Bent i helgen? Jag ska inte det men jag har ju min häst på anläggningen, dit han ska och ha kurs i helgen...
Svar
10
· Visningar
1 212
Senast: _Netty
·
  • Låst
Ridning Vi som övertog bildtråden i vår diskussion om nackkotor kan väl fortsätta här om det fortfarande känns aktuellt. Frågan var...
20 21 22
Svar
434
· Visningar
30 253
J
  • Låst
Ridning om det är någon som orkar så får han/hon gärna beskriva lite om klassisk ridkonst och andra ridformer som diskuteras inne här på...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: mnementh
·
C
Ridning HEJSAN. Jag har nu bestämt mig för att åka och titta på en nordis som är påbörjad akademisk ridning. Jag har en instruktör i våran...
Svar
2
· Visningar
924
Senast: Mithalagos
·
Ridning Efter att ha bestämt tid och plats för mitt allra första möte med en tränare inom akademisk ridning, till häst, började jag så smått...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 810
Senast: Yrja
·
Ridning Tänka sig, nu har "AR" också givit något till ttl. :D En lite positivare tråd efter min lite anti:ga tråd. ;) Jag har iof aldrig...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Yrja
·
M
Ridning Rider ni lätt? Varför? Vad har ni för bett? Varför? Har ni nosgrimma? Varför? Rider ni skänkelvikning? Varför? Bara undra lixom! :)
2 3
Svar
43
· Visningar
4 326
Senast: suberdoo
·
L
Ridning som rubriken lyder, när i utbildningen satte ni på stången. och vilken sorts stång använder/använde ni? jaktkandar, kandar med bridong...
Svar
11
· Visningar
1 249
Senast: IngelaH
·
B
Ridning Jag är medryttare på en väldigt pigg och passig islandshäst som jag rider 2-3 gånger i veckan, han mår väldigt bra av att få ha lite...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: Boll_93
·
K
Ridning Vart hittar man en tränar lista på tränare inom akademisk ridning?
Svar
4
· Visningar
992
Senast: Sofia
·
  • Låst
Ridning Då jag är ganska ny här på Buke och rider akademiskt så skulle jag villa veta vilka fler här som gör det :) . Har fått en ganska klar...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: IngelaH
·
Ridning Vilken är bäst ålder för förberedande arbete för ridning, longeringen. (Skola: akademisk ridning) Två eller tre år? Motivera gärna...
2
Svar
29
· Visningar
2 498
Senast: Sammet
·
  • Låst
Ridning Kan någon förklara skillnaderna mellan akademisk ridkonst, barockridning och klassisk dressyr för mig? Viken hästras är vanligast att...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: Ela
·
Ridning Stanna upp, och läs igenom citatet en gång till... Fortsätt sedan att läsa. Stanna upp, och läs igenom detta citat en gång...
Svar
7
· Visningar
1 395
Senast: lkn02001
·
C
Ridning hejsan det är så att jag ska åka med min 7 åriga hingst och praktisera på ett AR stall i danmark. Nu är det så att vi alltid har ridit...
Svar
5
· Visningar
1 145
Senast: Pepa75
·
F
Ridning Visste inte var jag skulle lägga den är tråden men jag väljer detta forum. Hur rider ni när ni trampar hästen? Hur lär ni den...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024