Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har smått börjat träna AR med min häst född 2003 (4 år) och ska även börja träna för tränare 1 gång i månaden. Hon reds in...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: Lotus7
·
E
Ridning Funderat en del på det här med att man inte rider skänkelvikning inom AR. Men när jag flyttar min häst från en liten volt till en större...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: ecila
·
Ridning Ser de 2 första sadlarna helt likadana ut? Jag provade en Ultrafelx barock och en Branderupsadel idag. Trodde det var en Ecuyer, men...
2
Svar
24
· Visningar
3 150
Senast: bigganl
·
S
Ridning Haha, vilka blandningar va! Men nu till frågan, ja har just köpt en häst som är mkt akademiskt/western riden och ja skulle gärna vilja...
Svar
1
· Visningar
949
Senast: IngelaH
·
S
Ridning Tjoho! Är det någon som ha bilder eller tips var det finns bilder på skolor ovan mark? Skulle vara väldigt kul att se :d Eller högre...
Svar
4
· Visningar
1 286
Senast: Seita
·
Ridning Har fått min första elev.En kompis kommer att rida min häst för mig som tack för all hjälp jag fått av henne i stallet den sista tiden...
Svar
13
· Visningar
1 554
·
E
Ridning Har uppfattat att det ska vara något speciellt eller svårt att rida hästen på ett blankt kandar. Är det det eller varför säger folk...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 814
Senast: Lusidor
·
L
Ridning som rubriken lyder... :cool: :D :)
Svar
11
· Visningar
1 154
Senast: lkn02001
·
Ridning Jag tänkte beskriva hur ett av mina pass kan se ut och vill gärna ha lite idéer om hur jag skulle kunna gå till väga för att komma...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 174
  • Låst
Ridning Hejsan! Kan hända att jag bör skriva detta under utrustning men jag tycker den passar bäst här. Mod. får gärna flytta.. Jag söker...
Svar
9
· Visningar
1 555
·
A
Ridning hur håller ni tyglarna när ni rider med stång/kapson?? det verkar finnas en del olika sätt..:confused: :confused:
Svar
4
· Visningar
878
Senast: 95johsv
·
Svar
44
· Visningar
3 808
Senast: 95johsv
·
Ridning Länge sedan jag hade tillgång till min tränare och motivation och självförtroende börjar tryta... Frågorna hopar sig, någon som har lust...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: Jeni
·
S
Ridning Jag kommer ta över ett litet halvblod på tolv, som är riden i klassisk ridning, hård i munnen och dåligt musklad. Jag tror att AR är...
Svar
1
· Visningar
830
·
Ridning Jag vet att det lite då och då har lagts ut filmer här, på diverse gamla mästare. Ni som har länkar till sådant, kan ni inte lägga ut...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 129
S
Ridning Det slumpar sig så att jag bokade en semestervecka i spanien och dagen innan jag åker hem börjar den stora hästferián i jerez!!! vilken...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: Equiform
·
Z
Ridning Hej! Jag ær ny hær (ursækta æ och ø, jag befinner mig i danmark før tillfællet) och jag undrar hur ofta ni rider akademiskt/barock før...
Svar
14
· Visningar
1 009
Senast: Zab
·
E
Ridning Jag har en unghäst på 2.5 som ja snart ska börja rida in. när kan ja börja träna barock med honom???
2
Svar
37
· Visningar
2 639
Senast: Spider84
·
Ridning För en kort tid sedan hittade jag en länk i detta forum (tror jag det var) med bilder på klassisk ridning. Det var en kvinnlig tränare...
Svar
3
· Visningar
1 028
·
Ridning Skulle vilja ha så mycket knep och råd som möjligt angående arbete på lång töm. Såvitt jag förstått är själva hjälperna inte så svåra...
2
Svar
20
· Visningar
2 118
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar